Este sigur să conduci cu martorul de presiune a pneurilor aprins? Cum funcționează TPMS
Aprinderea unui martor de avertizare în bord-ul mașinii nu e deloc un semn bun, mai ales dacă e de un element de siguranță, cum sunt roțile. Însă, aceste avertizări, precum TPMS, nu ne împiedică să ne continuăm călătoria. Dar, este sigur să conduci cu martorul de presiune a pneurilor aprins?
Tot mai multe mașini sunt dotate cu TPMS – Tire Pressure Monitoring System.
Acest sistem include o serie de senzori care monitorizează presiunea din cauciucuri. Când detectează o diferență de presiune, în bord se va aprinde un martorul TPMS?
Însă, pentru că acesta e un martor de avertizare și nu unul de avarie, poți conduce în continuare?
Este sigur să conduci cu martorul de presiune a pneurilor aprins?
Când în bord se aprinde un martor de culoare roșie, înseamnă că a fost detectată o problemă majoră.
De exemplu, când ai rămas fără ulei sau nu mai ai antigel, se va aprinde un martor de culoare roșie, specific avariei. Asta înseamnă că mașina trebuie oprită cât mai repede posibil pentru a remedia problema.
Dar, dacă se aprinde un martor de culoare galbenă, înseamnă că a fost detectată o posibilă funcționare defectuoasă a unei componente. Sau o posibilă problemă.
Este și cazul martorului de presiune în roți. În momentul în care presiunea din anvelope scade sub o anumită limită, stabilită de producător, acest martor se va aprinde în bordul mașinii.
Aprinderea arată că presiunea a scăzut în una sau mai multe roți. De aceea, într-o astfel de situație este indicat să tragi pe dreapta și să faci o inspecție vizuală a roților. Dacă ai la dispoziție un compresor sau o pompă, încearcă să umfli anvelopa care are probleme.
Dar, dacă vei constata că ai pană și nu ai cauciucuri runflat, trebuie să înlocuiești anvelopa cu probleme.
Dar, dacă roata nu e foarte lăsată și nici nu ai o roată de rezervă, poți încerca să mergi în continuare până la cel mai apropiat service sau vulcanizare.
Producătorii auto recomandă să nu conduci pe distanțe mari dacă ai o presiune redusă în pneuri. Pentru că asta duce la o uzură accentuată a anvelopelor.