Mulți români se contrazic pe subiectul: am sau nu voie să circul cu un cârlig de remorcare montat pe mașină dacă nu îl folosesc pentru a tracta o remorcă, rulotă sau pentru a transporta biciclete.
În unele țări europene circulația cu un cârlig de remorcare care nu este folosit este interzisă, iar în alte țări acesta trebuie să nu acopere numărul de înmatriculare.
Discuțiile apar din cauza unor tamponări în trafic. Prezența unui cârlig de remorcare pe o mașină poate avaria serios un alt autovehicul care s-ar lovi de acesta.
Adevărul este că în legislația din România nu se menționează că este ilegal să mergi cu un cârlig de remorcare (dispozitive de cuplare) fără să tractezi / transporți ceva.
Viteza maximă admisă în afara localităților pentru autovehiculele care tractează o remorcă este cu 10 km/h mai mică decât viteza maximă admisă pentru categoria din care face parte autovehiculul.
Fac excepție mașinile care pe cârligul de remorcare au un suport de bicicletă. Cârligul de remorcare nu trebuie omologat la RAR. Cu toate acestea, trebuie să fie o piesă deja omologată și să aibă eticheta vizibilă.
Cuplarea unui vehicul cu una sau două remorci, pentru formarea unui ansamblu de vehicule, se poate efectua numai dacă:
a) elementele care compun dispozitivul de cuplare sunt omologate şi compatibile;
b) ansamblul de vehicule poate realiza raza minimă de virare a autovehiculului trăgător;
c) dimensiunile ansamblului de vehicule nu depășesc limitele prevăzute de lege;
d) elementele de cuplare ale echipamentelor de frânare, de iluminare şi semnalizare luminoasă sunt compatibile;
e) vehiculele care compun ansamblul nu se ating la trecerea peste denivelări, la efectuarea virajelor sau la schimbarea direcției de mers.
Nerespectarea normelor de remorcare a vehiculelor se sancționează. Este vorba de o amendă prevăzută în clasa a IV-a de sancțiuni. Mai exact șoferul poate primi de la 9 la 20 de puncte-amendă.