Este oficial: viteza maximă în centrul Brașovului a fost limitată la 30 km/h, orașul de la poalele Tâmpei devenind astfel primul oraș din România în care este introdusă o astfel de limitare.
Miercuri, Comisia de Circulației din cadrul Primăriei Brașov a adoptat o decizie de limitare a vitezei maxime la 30 km/h în centrul orașului. Măsura nu va intra în vigoare imediat, ci după ce Poliția Rutieră va aproba planul de semnalizare și Primăria va monta noile semne de circulație.
„Am decis să fac această propunere în urma sesizărilor privind aglomerația, zgomotul, poluarea, trepidaţiile care deteriorează clădirile, primite de la brașovenii care locuiesc în zona centrului istoric şi în cartierul Şchei, dar şi pentru a proteja pietonii şi bicicliştii care circulă în număr mare în această zonă şi pentru care viteza excesivă reprezintă un pericol”, a scris primarul Brașovului Allen Coliban pe Facebook.
El a mai adăugat că poliția va monitoriza circulația cu radare mobile și există discuții pentru amplasarea de radare fixe în zonele în care operează noile restricții.
Reducerea vitezei maxime de rulare în orașe a fost propusă pentru a reduce gravitatea accidentelor de circulație, dar și a poluării. Măsura este folosită pe scară largă în orașele din vestul Europei. În România, Brașov a anunțat în această vară că intenționează să implementeze un proiect pilot în acest sens. Ulterior, și Iași a anunțat o măsură de reducere a vitezei de circulație a mașinilor la 30 km/h, dar a fost întâmpinată cu ostilitate de șoferi.
Probabilitatea unui accident fatal pentru un pieton crește proporțional cu viteza. Riscul de deces este de 9 ori mai mic la 30 km/h, decât la 50 km/h, iar leziunile sunt mult mai ușoare. Cu cât un șofer conduce mai repede, cu atât trebuie să anticipeze mai mult ceea ce se întâmplă în jurul său. Câmpul vizual se restrânge odată cu creșterea vitezei. Micșorând viteza de deplasare, de la 50 km/h la 30 km/h, câmpul vizual crește, de la 90 grade, la 120 grade. Astfel, șoferul poate anticipa pietonii care intră pe carosabil sau copiii care, din joacă, pot apărea dintre mașini.