Numărul spălătoriilor auto self-service s-a înmulțit semnificativ în ultimii ani, afacerea fiind una cu potențial și cu multe avantaje de partea sa. Nu sunt deloc puțini cei atrași de ideea deschiderii unei astfel de spălătorii auto, investiția inițială nefiind deloc una prea mare. În plus, randamentul obținut poate fi unul destul de mare, și asta fără o implicare permanentă din partea celui care o administrează. Așadar, în multe cazuri, o spălătorie auto self-service se poate dovedi a fi o investiție profitabilă!
Dacă te bate un astfel de gând, trebuie să știi mai înainte de toate care sunt autorizațiile de care ai nevoie pentru a funcționa în legalitate. În primul rând, notează faptul că vei avea nevoie de o formă de organizare a afacerii (SRL, SRL-D, SA, PFA, etc.), care va fi înregistrată la Oficiul Național al Registrului Comerțului sub codul CAEN 4520 – “Întreținerea și Repararea Autovehiculelor”.
Mai departe, de la Primărie va trebui să soliciți o autorizație de construcție a spălătoriei pe terenul pe care îl ai. Ține cont de faptul că o spălătorie poate fi amplasată la o distanță de cel puțin 15 metri de geamurile locuințelor din jur. Tot de la Primărie vei mai avea nevoie și de o autorizație de funcționare a afacerii.
Apoi, vei mai avea nevoie de o autorizație de mediu, pe care o vei obține de la Agenția Națională pentru Protecția Mediului. În cazul în care vei racorda spălătoria la propria sursă de apă, epurare și deversare, va mai trebui să soliciți și o autorizație de gospodărire a apelor de la Administrația Națională “Apele Române”. În plus, vei mai avea nevoie de o autorizație de securitate la incendiu, pe care o poți obține de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență.
Prima cheltuială la care trebuie să te gândești atunci când iei decizia de a deschide o spălătorie auto self-service este cea aferentă terenului pe care îți vei deschide afacerea. Este de preferat să te orientezi către o zonă centrală, accesibilă din toate direcțiile și cu un vad mare. Bineînțeles, cu cât locația va fi una mai bună, cu atât și costul va fi mai mare.
Apoi, trebuie să iei în calcul echipamentul de care vei avea nevoie și produsele de curățare de care te vei folosi. Îndreaptă-ți atenția către echipamente profesionale și produse de calitate superioară, cu care să te diferențiezi de concurență. Fii atent la nevoile clienților pentru a îți da seama ce poți îmbunătăți!
Fiind vorba despre o spălătorie auto self-service, nu vei avea nevoie de angajați permanenți. Însă, ține cont de faptul că ai nevoie de servicii de mentenanță, în cazul cărora poți apela la o firmă externă care se ocupă de menținerea echipamentelor într-o stare bună de funcționare, de administrarea jetoanelor și a banilor colectați. O singură persoană poate face toate aceste lucruri, chiar și dacă nu este prezentă permanent în locație. În plus, vei mai avea nevoie și de un contabil care să se ocupe de toate actele financiare.
Potrivit unei analize Autovit, deschiderea unei spălătorii auto self-service cu patru piste ar putea avea un cost inițial de aproximativ 70.000 de euro. Cu un număr mediu de 35 de clienți pe zi și cu un venit mediu per client de 5 euro, veniturile obținute într-o lună ar putea ajunge la puțin peste 5.000 de euro. Astfel, luând în calcul niște cheltuieli lunare de 2.500 – 3.000 de euro, investiția realizată ar putea fi amortizată în aproximativ doi ani și jumătate.