La cea mai recentă sesiune de teste de siguranță EuroNCAP care a avut loc săptămâna trecută, Dacia Jogger a obținut o singură stea. Motivul a fost acela că mașina nu dispune de sisteme electronice de asistență și nici de avertizor pentru centura de siguranță pe cel de-al treilea rând de scaune al versiunii cu 7 locuri. Cu toate acestea, oficialii de la Mioveni continuă să-l numească „cel mai sigur model din gamă”.
Dacia Jogger este cel mai nou pariu al producătorului de automobile autohton. Este un model de familie polivalent, cu o lungime apropiată de un break, spațios ca un monovolum și cu aspect de SUV.
Noul model de familie este dezvoltat pe platforma CMF-B a Grupului Renault, care este utilizată și de noul Sandero Stepway. De aceea, organismul european independent de testare a siguranței vehiculelor a asimilat cele două modele din punct de vedere tehnic. La testele EuroNCAP din urmă cu un an, Sandero Stepway a primit două stele. Jogger a fost, însă, depunctat din motivele expuse anterior.
„Acesta este rezultatul alegerilor noastre. Nu am implementat un avertizor pentru centura de siguranță pentru al treilea rând de scaune. Motivul a fost acela că, dacă doriți să rabatați bancheta, ar fi trebuit să se deconecteze și să reconecteze unele funcții electronice!, a declarat Marc Suss, vicepreședintele de inginerie al Dacia citat de britanicii de la Autocar.
„Nu este tocmai ceea ce numim esențial. Am ales să păstrăm totul simplu pentru clienții noștri. De fiecare dată când lansăm câte un model nou acesta este cea mai sigură mașină Dacia creată vreodată. Jogger este mult mai sigur decât Logan și alte modele din gamă. Comparându-ne cu majoritatea mărcilor de pe piață, noi oferim mașini cu un nivel ridicat de caracteristici de siguranță”, a mai precizat oficialul Dacia.
Constructorul român și-a reiterat decizia de a nu implementa elemente considerate inutile pe mașinile sale. Și asta, în ciuda presiunii tot mai mari care vine din partea organizațiilor de legislație în materie de siguranță.
Această strategie a celor de la Dacia a fost denumită „Smart Engineering”. Aceasta constă în a reduce cât mai mult costurile, dar de a construi mașini robuste și durabile. În același timp, este exclusă introducerea unor variante sport sau de lux pentru modelele Dacia în viitorul apropiat.
Marc Suss mai spune că producătorul român va lansa diverse variante de caroserie pentru actualele modele în lunile și în anii următori.