Publicitatea face parte deja din viața noastră, iar cine deține un telefon cu Android știe deja că nu se poate trăi fără bannere și clipuri publicitare. În curând, însă, reclamele își vor face apariția și în interfețele auto, încălcând astfel un tabu impus din motive de siguranță rutieră.
Primul pas a fost făcut de Ford, care a patentat un sistem care citește panourile publicitare de pe marginea șoselei și afișează informațiile relevante pe ecranul mașinii. Sistemul funcționează similar cu cel de detectare a semnelor de circulație, o altă facilitate introdusă pentru a le aminti retardaților șoselelor (în mod inutil, de altfel) că nu trebuie să depășească o altă mașină sau o anumită viteză.
Problema pe care Ford încearcă să o rezolve prin această facilitate este mai degrabă una închipuită. E adevărat că panourile publicitare de pe marginea șoselelor conțin date de contact pe care șoferul unei mașini nu are timp să le memoreze în timpul scurt în care trece pe lângă acestea. Totuși, la fel de adevărat este că aceste informații sunt complet irelevante pentru șofer.
Când plecăm cu mașina nu ne învârtim fără sens și direcție, așteptând un panou publicitar pentru a ne spune încotro să o luăm. Se presupune că avem o destinație, iar motivul pentru care mergem acolo este unul întemeiat. Un panou publicitar sau informațiile din panoul de bord sunt complet irelevante acum, nu vrem să ne abatem din drum. E suficient un „Restaurantul X, 10 kilometri”, sau ceva de genul acesta.
Prin urmare, afișarea acestor informații publicitare în mașină este la fel de utilă șoferului ca și bannerele care apar în Waze și care ne propun un depozit de dale de acoperiș când plecăm la pescuit „pentru un ocol de numai 15 kilometri”. În schimb, Ford este convins că se pot face bani din acest lucru, altfel nu ar fi patentat facilitatea.
Sistemul ar trebui să folosească aceleași camere video care sunt aproape standard pe mașinile de azi. Sistemul de recunoaștere a caracterelor va transforma informațiile de contact în hyperlink-uri, oferind posibilitatea de a apela un număr de telefon sau de a accesa un site web pentru informații suplimentare.
Desigur, pasul următor ar fi o cooperare cu agențiile de publicitate, care să ofere informații contra cost pentru vizualizarea clipurilor publicitare relevante la trecerea pe lângă un panou publicitar. Dacă vi se pare de domeniul fantasticului, este suficient să spunem că în anumite țări există benzinării ale căror pompe de combustibil rulează la volum mare clipuri de promovare atunci câna detectează prezența unui șofer lângă pompă.
Nu este departe momentul în care va trebui să plătești suplimentar pentru a cumpăra o mașină „fără reclame”, ca și în cazul aplicațiilor de mobil actuale. Nu că ecranele de infotainment nu ar fi deja sursă majoră de distragere a atenției șoferilor, în special după ce butoanele fizice au fost înlocuite de obiecte într-un meniu. Așa că atunci când admirați ecranele gigantice ale ultimelor modele de mașini, gândiți-vă ce spațiu publicitar imens ați cumpăra cu următoarea mașină.
Lucrurile pot merge și mai departe, după cum arată o scăpare a sistemului Tesla Autopilot, exploatată de echipa de marketing de la Burger King.
sursa: Gizmodo