ESP-ul obligatoriu din 2012
Aflată încă la stadiul de propunerea, dorinţa de introducere a ESP-ului în serie are toate şansele să fie aprobată, mai ales având în vedere faptul că noua politică ar putea să prevină 4000 de morţi şi 100.000 de accidente cu rănirea pasagerilor pe drumurile din Europa. Se consideră că pe în condiţii normale, ESP-ul poate reduce numărul accidentelor cu 20%, pentru că iarna sau pe carosabil ud, reducerea să fie de până la 40%.
Comisia Europeană doreşte să introducă în 2012 şi obligativitatea pneurilor cu rezistenţă redusă la înaintare, pentru o reducere e emisiilor de CO2 cu până la 7 g pe km. Tot în acest sens se va introduce şi obligativitatea sistemului de monitorizare a presiunii în pneuri, dat fiind faptul că foarte multe maşini merg cu o presiune mai mică în cauciucuri decât cea recomandată, fiind un factor în plus la majorarea consumului de combustibil.
Vice-preşedintele Comisiei Europene, responsabil pentru Industrie, Günter Verheugen, a declarat: "Simplificăm legislaţia. Îmbunătăţim siguranţa rutieră. Promovăm eficienţa. Noi prezentăm o politică integrată modernă pentru cetăţeni, mediu şi industrie."