Eșec pentru Porsche Taycan pe continentul american: certificarea EPA indică o autonomie de numai 201 mile
Porsche Taycan a suferit un eșec răsunător pe continentul american la certificarea EPA privind autonomia. Astfel, dacă potrivit ciclului european WLTP Porsche Taycan Turbo are o autonomie de 450 km, americanii de la EPA (Environmental Protection Agency) au emis certificarea pentru numai 201 de mile (circa 323 km). Certificarea EPA este importantă pentru că toate informațiile comerciale trebuie să conțină această valoare, ceea ce pune Porsche Taycan în inferioritate față de aproape toți rivalii săi.
În teorie, testele WLTP și cele EPA nu diferă semnificativ, certificarea americană oferind cifre mai apropiate de cele din traficul real, fiind prin urmare mai conservatoare decât cele WLTP. Totuși, în cazul lui Porsche Taycan Turbo, rezultatele sunt disproporționat de diferite, ceea ce i-a determinat pe germanii de la Porsche să solicite unui organism independent să testeze autonomia primului lor model electric.
Certificarea EPA de 201 mile îl poziționează pe Porsche Taycan în urma unor modele ca Nissan Leaf, Chevrolet Bolt, Audi e-tron, Jaguar I-Pace și oricare dintre modelele Tesla. Acest lucru se întâmplă în condițiile în care Porsche Taycan are o baterie cu capacitatea de 93,4 kWh, practic mai mare decât a celor mai multe dintre modelele electrice comercializate pe continentul nord-american.
Porsche a reacționat imediat la comunicatul EPA și a anunțat că a comandat testarea autonomiei unui organism independent – AMCI. Rezultatul testării AMCI a fost foarte apropiat de certificarea WLTP – 442 km de autonomie pentru Porsche Taycan Turbo.
Totuși, cifra de 201 mile va fi cea care va figura pe toate pliantele comerciale ale lui Porsche Taycan Turbo pe continentul american, iar asta va afecta impresia pe care o vor avea potebnțialii cumpărători. Pe hârtie, certificarea EPA face din Taycan un model scump cu o autonomie modestă și performanțe ușor sub cele ale modelelor Tesla de top.