Cauciucul din compoziţia mixturii asfaltice provine de la anvelopele uzate, acesta fiind combinat cu alte materiale reciclate într-o formulă pusă la punct de compania Tarmac. Potrivit acestora, noua mixtură oferă atât beneficii economice, cât şi o mai bună protejare a mediului.În fiecare an, britanicii scot din uz peste 40 de milioane de anvelope.
Potrivit directivelor europene, anvelopele nu pot fi aruncate liber în mediul înconjurător, astfel că cele mai multe sfârşesc la gropi de gunoi din Asia şi Orientul Mijlociu. Aproximativ 7 milioane de anvelope uzate sunt stocate doar în Kuweit, într-un loc care a devenit cunoscut ca ”cimitirul anvelopelor”.
Soluţia propusă de Tarmac nu este foarte eficientă din acest punct de vedere, pentru că numai 750 de anvelope sunt suficiente pentru a asfalta un kilometru de şosea, dar este un început care dă o nouă perspectivă reciclării anvelopelor.
Din această perspectivă, testele începute pe autostrada M1 vor permite testarea durabilităţii noii mixturi asfaltice în condiţiile de trafic de pe drumurile publice.