Raportul UE ia în considerare producătorii de maşini noi care au vândut în 2011 mai mult de 100.000 de maşini. Statisticile arată că, în 2011, aceşti producători de masă au vândut un număr de circa 12 milioane de maşini, iar media totală a emisiilor de CO2 s-a cifrat la circa 135 g/km.
Şase dintre cei mai mari constructori auto au înregistrat medii ale emisiilor de CO2 sub valoarea de 130 g/km, grupul Fiat fiind cel mai bine plasat, cu o valoare medie de 118 g/km CO2, cu 6,7 g/km mai bine decât în 2010.
Ceilalţi producători care au înregistrat medii ale emisiilor de CO2 sub 130 g/km sunt Renault, Seat, Citroen şi Peugeot, în timp ce Toyota, graţie maşinilor hibride, se poate lăuda cu cel mai mare procent al maşinilor vândute, cu emisii CO2 sub 100 g/km: 14%.
Cel mai important factor care a contribuit la reducerea mediei emisiilor de CO2 a fost fenomenul de ”dieselizare” (oferta mai variată de motoare diesel), după care a contat mult fenomenul de downsizing. Din păcate, propulsia alternativă are un rol mult mai mic decât cel scontat, publicul rămânând reticent la propulsia hibridă şi electrică.
De remarcat şi evoluţia bună a mărcii Dacia, din 2009 până acum media emisiilor de CO2 coborând de la 152 la 143 g/km. În acelaşi timp, specialiştii consideră că Dacia stă bine şi în ce priveşte obiectivul pentru 2012, din moment ce, în 2011, targetul a fost depăşit cu doar 5,7% (valoare care ar fi fost şi mai mică dacă vânzările ar fi fost mai mari).