Problema lui Musk vine după ce în august a anunţat, pe Twitter, că are finanţarea asigurată şi se gândeşte să delisteze compania, la un preţ per acţiune de 420 dolari, în vreme ce în piaţă era în jurul a 300 dolari.
Imediat după anunţ, acţiunile au crescut puternic, însă detaliile ce au urmat au sugerat unor investitori că mişcarea nu era atent planificată, neexistând în niciun moment siguranţa realizării unei astfel de tranzacţii.
În acest moment, capitalizarea bursieră a Tesla este de 45,17 miliarde dolari, după ce vineri acţiunile au scăzut cu 13,9%. Aprecierea Tesla rămâne una impresionantă în ultimii şase ani, respectiv de aproape 900%.
Tesla a depăşit la acest capitol, al valorii de piaţă, producători auto cu tradiţie de zeci de ani, însă marea problemă a companiei, adusă în discuţie mai ales de pesimiştii şi criticii metodelor lui Musk, rămâne producţia insuficientă pentru a emite pretenţii de adevărat jucător global pe piaţa auto.
Mai mult, producători mari precum Mercedes au anunţat că pregătesc modele electrice, ceea ce s-ar putea transpune imediat într-o competiţie crescândă pentru compania americană.
Compania se tranzacţionează acum în jurul lui 260-270 dolari per acţiune, cea mai mare valoare fiind atinsă în vara lui 2017, atunci când atingea peste 380 dolari.
Elon Musk deţine aproximativ 20% din Tesla, echivalentul a 33,7 milioane de acţiuni Tesla, reprezentând un portofoliu în valoare de 9 miliarde dolari.
Averea sa este în jur de 20 miliarde dolari, acesta deţinând un pachet important şi în cadrul Solar City, intrată în curtea Tesla, şi SpaceX, prin care oferă ieşiri în spaţiu la preţuri mult mai mici decât oferea industria până de curând. SpaceX este estimată în acest moment la 24 miliarde dolari, după ultima rundă de finanţare.