Electromobilitate: România avea 493 de stații de încărcare la sfârșit de 2020
Potrivit datelor publicate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în România existau 493 de stații de încărcare la sfârșitul anului 2020.
Din acest total, 317 de prize erau normale, oferind o putere de încărcare de cel mult 22 kW, iar restul de 176 erau de tip „supercharge”, cu o putere de peste 22 kW.
La acest capitol, țara noastră de situa la data de 31 decembrie 2020 înaintea Bulgariei, care avea 194 de puncte de alimentare pentru mașinile electrice, dar în urma Ungariei, care avea la acel moment o rețea de 1.291 de stații de încărcare.
În România nu se știe numărul exact al stațiilor de încărcare
La finele anului trecut, în Europa erau disponibile 225.000 de încărcătoare publice, 25.000 dintre acestea fiind de încărcare rapidă. Altfel spus, doar unul din nouă puncte de încărcare din UE este un „supercharger”, adică un încărcător cu o capacitate de încărcare mai mare de 22 kW.
Țările cu cea mai dezvoltată rețea de stații de încărcare la nivel european pentru mașinile cu zero emisii sunt Olanda (66.665), Franța (45.751) și Germania (44.538).
Infrastructura națională de încărcare pentru vehiculele electrice numără în țara noastră aproximativ 800 de stații de încărcare publice. Autoritățile române nu pot, însă, oferi informații cu privire la numărul exact al punctelor de încărcare, atât publice, cât și private.
Ceea ce se știe cu certitudine este faptul că există țări cu o infrastructură mai puțin dezvoltată decât cea a României. Acestea sunt: Estonia (399), Letonia (291), Grecia (275), Bulgaria (194), Lituania (174), Malta (96) și Cipru (70).
Iată cum se prezenta clasamentul celor mai bune rețele europene de încărcare pentru mașinile electrice la sfârșitul anului 2020:
1. Olanda: 66.665 stații de încărcare
2. Franța: 45.751
3. Germania: 44.538
4. Italia: 13.073
5. Suedia: 10.370
6. Belgia: 8.481
7. Austria: 8.071
8. Spania: 7.407
9. Finlanda: 3.728
10. Danemarca: 3.254
Sursa: ACEA