Echipa Volvo de Cercetare a Accidentelor ajută la crearea unor maşini tot mai sigure
Echipa Volvo de Cercetare a Accidentelor este pe teren ori de câte ori este nevoie, zi şi noapte, pe tot parcursul anului. Aceasta aduce informaţii despre accidentele petrecute, ajutând la construirea unor maşini tot mai sigure.
Specialiştii sunt mereu pregătiţi atunci când se petrece un accident în zona Gothenburg şi apar la faţa locului pentru a documenta şi descoperi ce s-a întâmplat. Cercetarea continuă când revin la birou, unde studiază rapoartele de la poliţie, informaţiile de la şofer şi starea maşinii.
Şoferul este rugat să completeze un chestionar cu 200 de întrebări despre cum s-a petrecut accidentul: Care a fost starea vremii? La ce oră s-a petrecut? Care era starea semnalizatoarelor din trafic? Rapoartele medicale oferă informaţii despre leziuni, care ulterior sunt analizate de medici şi specialiştii biomecanici.
Îmbunătăţirea sistemelor de siguranţă pasivă
Întregul proces de colectare a datelor oglindeşte modalitatea prin care o maşină face faţă situaţiilor riscante şi accidentelor. În timpul condusului, maşina îl ajută pe şofer să păstreze distanţa sigură faţă de vehiculele din faţă şi le verifică pe cele care vin din spate prin senzorul punctului orb.
Dacă se apropie un pericol, maşina îl avertizează pe şofer. Dacă şoferul nu intervine, maşina o va face. Dacă frânarea sau direcţia nu sunt suficiente, siguranţa pasivă a autovehiculului va atenua consecinţele unui accident – prin airbaguri, centuri de siguranţă şi compartimentul de siguranţă. Ulterior, funcţia Volvo on Call asigură contactarea serviciilor de urgenţă.
În fiecare an, echipa Volvo investighează în medie 30-50 de accidente/persoană, dar multe accidente se întâmplă în Suedia şi munca detectivilor devine mai complicată atunci când trebuie analizat un accident din trecut. Compania de asigurări Volvia vine în ajutor cu sute de rapoarte despre accidente, care deservesc drept bază statistică.
Centura de siguranţă – Un proiect important al Echipei de Cercetare
În 1966, compania a dorit să măsoare eficienţa centurii de siguranţă cu prindere în 3 puncte în cadrul unui accident. Acest lucru se întâmpla cu câţiva ani după ce inginerul Nils Bohlin a inventat centura de siguranţă, iar Volvo a transformat-o într-un standard pentru locurile din faţă a tuturor modelelor.
Timp de un an, toate accidentele în care erau implicate maşini Volvo au fost analizate, iar centura de siguranţă a redus cu 50% leziunile. Acest proiect de colectare a datelor, a deschis drumul pentru iniţierea Echipei de Cercetare a Accidentelor în 1970.
De atunci, echipa a colectat informaţii despre 44,000 de accidente în care au fost implicate maşini Volvo şi au derulat mii de procese detaliate de analiză. Aceasta constituie o bază de date valoroasă care oferă informaţii importante despre siguranţă pentru dezvoltarea maşinilor noi.