E posibil să fi încălcat legea, pe una din cele mai circulate şosele ale ţării, şi să habar nu ai de asta
Drumul E 85 leagă localităţile Bucureşti de judeţul Neamţ şi are o lungime de 333 kilometri. Mii de şoferi care circulă pe el riscă amenzi de minim 2.000 de lei, încălcând fără ştiinţă. Asta pentru că circulaţia se face inclusiv pe acostament, în afara părţii carosabile, şoferii fiind convinşi că şoseaua are un standard numit „o bandă şi jumătate”, scrie Digi24.ro.
Marginea din dreapta a drumui naţional are o laţime de doar 2,5 metri, fix cât lăţimea unui camion, cu un metru mai puţin decât lăţimea unei benzi de drum naţional şi cu 1,25 metri sub lăţimea unei benzi de autostradă.
Convingerea fermă că drumul are două benzi face ca cei care circulă cu viteză să pună presiune pe cei care sunt in faţa lor, cerându-le acestora să se retragă spre acostament.
„Sunt şoferi care pur si simplu te obligă sa treci pe acostament. Vin până în spatele tău, te claxonează, înjură şi te depăşesc stergându-te. De aici foarte aproape accidentul mai ales că, în zonele cu podeţe, parapetul podeţului este în acel acostament”, spune într-o postare pe Facebook, Maria Lascu, fost inginer în cadrul Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), responsabilă în trecut chiar de siguranţa traficului.
Potrivit Inspectoratului General al Poliţiei Române (IGPR) în primele nouă luni ale anului, între Bucureşti şi Roman, au avut loc 97 de accidente grave de circulaţie, în 64 fiind implicate doar autovehicule şi pasagerii acestora. În medie, în fiecare weekend au avut loc două accidente grave.
Atât IGPR, cât şi CNAIR afirmă că DN 2 are o singură bandă pe sens şi că în dreapta benzii se găseşte doar acostamentul (porţiune ce nu este inclusă în carosabil). „Drumul naţional DN2 are o platformă de 13 metri şi este prevăzut cu 2 benzi circulaţie în lăţime de 3,5 metri (una pe sens) şi două acostamente în lăţime de 3 metri fiecare (unul pe sens) (…) Această bandă consolidată de 2,5 metri din cadrul acostamentului nu este o bandă destinată rulării, ea fiind prevăzută pentru staţionarea în caz de urgenţă”, afirma conducerea CNAIR.
„Traficul rutier pe DN2 se desfăşoară pe o bandă de circulaţie pentru fiecare sens de mers, iar în exteriorul benzilor de circulaţie se află un acostament consolidat”, răspund şi oficialii IGPR întrebării adresate de Digi24.ro privind numărul de benzi de circulaţie de pe DN 2.