Conform unei analize a Autorităţii de Supraveghere Financiară, şoferii plătesc cu până la 50% în plus pentru poliţa RCA, informează Profit.ro.
Potrivit documentului, cele mai multe calcule greşite pe care le fac companiile de asigurări şi de brokeri se fac la verificarea istoricului de daună al şoferului, în urma căruia cei care nu au avut accidente ar trebui să plătească mai puţin.
Citeşte şi Limuzina de 60.000 de euro cu care se plimbă Mitropolitul Ardealului. GALERIE FOTO
Tot în cadrul aceleiaşi anchete s-a mai descoperit că şoferi care au acelaşi istoric de daune şi aceeaşi vechime la volan, au plătit sume diferite, la aceeaşi companie, chiar dacă legea interzice acest lucru.
Citeşte şi VIDEO A transformat o maşină banală într-un monstru, iar acum nu are rival
Citeşte şi GALERIE FOTO Maşinile mogulilor IT
Citeşte şi FOTO Cum a reuşit un preot să aibă acest număr imposibil la maşină
O cercetare de tip “mystery shopping” relevă faptul că şoferii care cumpără RCA nu sunt analizaţi conform sistemului bonus/malus, deşi acesta este impus prin lege. Prin urmare, s-a constatat că şoferii plătesc cu până la 50% în plus pentru poliţa RCA din cauza faptului că nu le este aplicat corect sistemul bonus/malus.
ASF nu a reuşit să stabileascp cu exactitate dacă vinovaţi pentru inducerea în eroarea a clienţilor sunt firmele de asigurare sau brokerii, care au acces la baza de date a asigurătorului.
Din punct de vedere legal, brokerul transmite asigurătorului cererea pentru emiterea unei poliţe şi compania are obligaţia de a verifica în baza de date CEDAM istoricul de daună al clientului.
Citeşte şi Ce maşină conduce Simona Halep – GALERIE FOTO
Citeşte şi TEST DRIVE: În lupta din clasa medie, Renault are un Talisman norocos – VIDEO + GALERIE FOTO
Sistemul bonus/malus este aplicat de la 1 ianuarie 2010, iar acesta presupune ca acei şoferi care nu au daune la activ să beneficieze de o reducere a preţului pentru poliţa obligatorie de răspundere civilă auto (RCA). De asemenea, clienţii care au înregistrat daune în ultimii ani vor plăti mai mult decât preţul de bază al asigurării.
Un exemplu relevant este în cazul poliţelor emise de un asigurător de top 4 pe piaţa RCA la care se observă cea mai mare diferenţă de preţ, în cazul căruia un broker vinde cu 613 de lei, faţă de 325,06 de lei, cât este prima cerută de toţi ceilalţi cinci intermediari.
Citeşte şi TEST DRIVE: În lupta din clasa medie, Renault are un Talisman norocos – VIDEO + GALERIE FOTO
Citeşte şi Dacia a lansat cutia automată Easy-R
Citeşte şi Modele Dacia de după 2005 care nu au mai prins linia de producţie
Citeşte şi GALERIE FOTO Ce maşini poţi cumpăra în România cu 8000 de euro
Citeşte şi Ce maşini poţi cumpăra în România cu 7000 de euro. GALERIE FOTO
Citeşte şi GALERIE FOTO. Ce „monştri” militari se produc în România