E incredibil cum a rezolvat un vânzător problema martorului aprins din bord – FOTO
Site-ul vezicatface.ro semnalează o problemă întâlnită la anunţul de vânzare al unei maşini la mâna a doua.
Pe scurt: un proprietar îşi vinde maşina, o Mazda, doar că maşina are o mică problemă – martorul Check Engine este aprins şi asta ar putea să-i dea planurile peste cap. Aşa că decinde să rezolve situaţia într-un mod neobişnuit: folosind Photoshop-ul.
POZA ÎNAINTE
POZA DUPĂ
Lucruri importante DE EVITAT atunci când îţi cumperi o maşină second-hand
În timp ce achiziţia unei maşini noi rămâne, cel puţin pentru piaţa locală, o afacere costisitoare, maşinile second hand se prezintă ca oferte mult mai accesibile, însă fără garanţia că istoria maşinii este chiar cea relatată de către proprietar. Asta înseamnă că, pentru a fi cât mai sigur că maşina second-hand pe care ţi-o doreşti nu este doar un hârb ascuns sub polishul proaspăt primit, trebuie să-ţi iei câteva măsuri de precauţie. Noi ne-am gândit la cinci dintre cele mai întâlnite probleme pe care maşinile second-hand moderne le pot prezenta, pentru a te ajuta să economiseşti din timpul investit pentru căutare.
1. Probleme electrice
Maşinile din ziua de astăzi sunt din ce în ce mai dotate din punct de vedere tehnologic, iar acest lucru este, pe cât de benefic este pentru utilizator, pe atât de supus problemelor. Defecţiunile sistemului electric pot fi pe cât de complexe, pe atât de costisitoare, aşa că, dacă observi un martor încăpăţânat care stă aprins, asigură-te că nu este o problemă care să-ţi scoată din buzunar o sumă dureros de mare.
2. Reparaţii de proastă calitate
Pe cât de variată este oferta serviceurilor, pe atât de variat este şi nivelul calitativ la care lucrează acestea. În cazul în care proprietarul maşinii s-a zgârcit şi a reparat maşina cu cât mai puţini bani, este posibil ca maşina să prezinte „semne” ale istoriei sale dureroase. Panourile aliniate prost, fante vizibile între componentele caroseriei, diferenţa de luminozitate între faruri sunt indicii că cineva încearcă să scoată profit neloial de pe urma ta.
3. Număr mare de kilometri
Cu toate că 200.000 de kilometri rulaţi în Germania nu se compară cu 200.000 de kilometri rulaţi în România, 200 de mii de kilometri tot 200 de mii de kilometri rămân. Numărul mare de kilometri este unul dintre indiciile că maşina a fost folosită, aşa că riscul ca anumite componente s-ar putea să cedeze la relativ scurt timp după ce ai cumpărat maşina, în ciuda grijii pe care proprietarul anterior a acordat maşinii, este ridicat. Există exemple de maşini rulate mult, întreţinute, care sunt în stare perfectă de funcţionare, însă există şi poveşti despre noi proprietari care au plătit pe reparaţii cât preţul de achiziţie al maşinii.
4. Rugina
Rugina este unul dintre cei mai mari duşmani ai maşinii, aşa că ar fi bine să te asiguri că următoarea ta achiziţie a fost ferită de-a lungul timpului de fenomenul coroziunii. Zonele din partea anterioară a aripilor faţă, precum şi cele din zona balamalelor portierelor şi pasajele roţilor spate sunt printre primele care cedează în faţa ruginii. Asigură-te că maşina pe care urmează să o cumperi nu prezintă pete de rugină în aceste locuri.
Cu toate că o inspecţie la un service specializat nu este neapărat ieftină, ar fi cel mai bine ca următoarea ta achiziţie să treacă printr-un program de inspecţie, eliminând pe cât posibil riscurile de a vi omis o problemă care să-ţi dea bătăi de cap (şi să-ţi atace portofelul) ulterior.
Câţi dintre voi au avut probleme cu o maşină second-hand proaspăt cumpărată şi câţi dintre voi sunt mulţumiţi de achiziţia făcută? Vă invităm să continuăm discuţia în rubrica de comentarii de mai jos, întru învăţarea de la cei mai experimentaţi.