E bătaie pe două modele Volkswagen, incluse în noul brand Jetta, lansat în China. Jetta devine astfel cel mai de succes brand auto de acolo, cu peste 30.000 de mașini livrate în primele trei luni de la venirea sa pe lume.
Volkswagen a lansat sub-brand-ul Jetta în China, iar clienții asiatici au comandat noul SUV VS5 și limuzina VA3 pe bandă rulantă. Cele două modele au fost lansate în septembrie și de atunci, 30.000 de unități au plecat deja către noii lor proprietari. Sunt cifre care transformă Jetta în cel mai de succes brand auto lansat în China.
Aproximativ 80% dintre clienți au optat pentru un SUV, în timp ce restul a ales limuzina. Chinezilor le surâde ideea de a cumpăra o mașină cu ADN german. Segmentul mașinilor entry-level este ocupat, în mare parte, de brand-uri auto locale, iar apariția sub-brand-ului Jetta a fost o surpriză plăcută pentru chinezi.
“Aici e o piață cu potențial, iar Jetta o dovedește”, spune Jurgen Stackmann, membru în Consiliul de Administrație, responsabil cu vânzările. China este și cea mai importantă piață pentru Volkswagen, care a livrat acolo câte 3 milioane de vehicule anual din 2017 încoace și mizează pe cifre asemănătoare în 2019. Este o performanță pentru casa germană să-și păstreze cota de piață într-o țară în care vânzările auto au cunoscut un declin.
Cu aceste modele, Jetta are ca obiectiv atragerea clienților tineri, care încă nu-și permit un Volkswagen. Cei mai mulți dintre ei se află la prima mașină cumpărată. Cel mai atractiv segment auto pentru ei este cel al mașinilor cu prețuri cuprinse între 8.000 și 15.000 de euro.
Transformarea unui model într-un sub-brand a fost o premieră pentru constructorul german. Nemții spun că modelele Jetta preiau valorile brand-ului Volkswagen. Noul sub-brand va mai lansa și au în plan încă un model: este vorba despre un SUV care va fi lansat în viitorul apropiat.
Gama Jetta vede lumina zilei într-un centru de producție modern din Chengdu.