Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă a anunțat deznodământul telenovelei de pe drumul expres DX12 Craiova – Pitești: a fost desemnat antreprenorul pe lotul 4, pentru a treia oară de la startul lucrărilor.
Ministrul Drulă a anunțat pe Facebook „două vești bune” pentru infrastructura rutieră din România. În afară de desemnarea, pentru a treia oară, a câștigătorilor licitației de pe lotul4, Cătălin Drulă a anunțat și compania care va proiecta segmentul Brașov – Făgăraș din autostrada A3.
„S-au anunțat câștigătorii pentru construcția lotului 4 al DX Craiova-Pitești și pentru proiectarea segmentului Brașov-Făgăraș al A3. Pe tronsonul lung de 31,8 km dintre Colonești și Pitești, vorbim despre un antreprenor român serios, care lucrează foarte bine și pe loturile 2 și 3 ale aceluiași proiect și care a fost desemnat câștigător deja de 2 ori pe acest sector. Să sperăm că a treia oară-i cu noroc și că licitația nu va mai fi contestată din nou”, a anunțat Cătălin Drulă într-o postare pe Facebook.
„Pe tronsonul lung de 31,8 km dintre Colonești și Pitești, vorbim despre un antreprenor român serios(asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – n.r.), care lucrează foarte bine și pe loturile 2 și 3 ale aceluiași proiect și care a fost desemnat câștigător deja de 2 ori pe acest sector. Să sperăm că a treia oară-i cu noroc și că licitația nu va mai fi contestată din nou.
Din momentul semnării contractului, constructorul va avea la dispoziție 12 luni pentru proiectare și 24 pentru execuție, însă, așa cum ne-a obișnuit până acum, există mari șanse ca finalizarea lucrărilor să aibă loc mai repede de termenul contractual – mai ales că pe lotul 4 pot fi mobilizate resursele deja antamate de constructor pe loturile 2 și 3. Acestea vor fi gata anul acesta, respectiv în 2022 (împreună cu lotul 1)”, a precizat Cătălin Drulă.
Cătălin Drulă a prezentat și imagini cu lucrările la lotul 2, desfășurate de același constructor și așteptate a fi finalizate în cursul acestui an. Lotul 2 al drumului expres Craiova-Pitești cuprinde lucrări impresionante, cum ar fi Podurile peste Olt și Balta Milcov, Olteț sau de la Saru.
Proiectarea viitorului tronson de autostradă care nu a fost considerat prioritar de guvernările anterioare se va face în același sistem ca altele de acest fel din ultima vreme. Mai exact, studiul de fezabilitate și proiectul tehnic vor fi predate „la cheie” constructorului desemnat, care se va putea apuca imediat de lucru.
„În privința Brașov-Făgăraș, firma câștigătoare, de asemenea din România, va trebui să proiecteze la cheie totul – adică să completeze studiul de fezabilitate și să elaboreze proiectul tehnic – astfel încât cei 48 de km ai autostrăzii să fie scoși la licitație în viitor doar pentru execuție, iar lucrările să se desfășoare fără blocaje în teren și surprize neplăcute. Această autostradă a fost ținută 10 ani „la sertar”. Împreună cu echipa mea am pus-o din nou pe roate”, arată ministrul Transporturilor în postarea de pe Facebook.
sursa foto: Capturi video MNDroneShooting