În aparență doar un alt Duster listat la vânzare, dar exemplarul pe care l-am găsit nu a fost disponibil vreodată în România. Ce face din această mașină atât de specială?
Dacia Duster, îndrăgitul SUV al producătorului autohton, a fost și este foarte popular printre clienții europeni și nu numai. Aflat la a doua generație, cu cea de-a treia pe cale să fie lansată în următoarele luni, Dacia Duster a reprezentat alegerea pentru mulți clienți ce se aflau în căutarea unui SUV de dimensiuni compacte, dar suficient de capabil în off-road, care să nu coste foarte mulți bani.
În Europa, mașina a fost vândută atât cu motoare diesel, cât și pe benzină, unele având montată din fabrică și o instalație GPL. Transmisiile manuale sunt cele mai populare, putând fi combinate cu tracțiunea integrală. Duster a primit și transmisii automată cu dublu ambreiaj, dar niciodată nu putut fi alăturate cu tracțiunea integrală. Putem spune că gama de motoare a fost mereu diversificată, cu configurații multiple din care clienții puteau alege.
SUV-ul Duster nu a fost vândut doar sub sigla brandului autohton Dacia, ci și sub rombul Renault, dar nu pe piața din Europa. De regulă, aceste mașini au fost comercializate în America Centrală și de Sud, dar și în Rusia, cu motoare mai mari decât am avut la dispoziție pe piața europeană.
O astfel de mașină se află la vânzare pe Autovit la momentul redactării acestui articol și vrem să prezentăm câteva diferențe, comparativ cu mașinile pe care noi le-am primit în România.
Cea mai mare dintre ele este motorul, deoarece acest Renault Duster utilizează un propulsor pe benzină, de 2,0 litri. Chiar dacă datele din anunț specifică un motor de 1,3 litri, descrierea lăsată de proprietar a dezvăluit că mașina este într-adevăr echipată cu motorul de 2,0 litri și 143 CP. De asemenea, aceste mașini foloseau o transmisie automată clasică, cu convertizor, cu 4 trepte. De asemenea, mașina este echipată și cu tracțiune integrală.
Bineînțeles, mașina are sigle de Renault, o capotă diferită și o grilă schimbată, plus câteva diferențe la interior. O Dacia Duster ar avea guri de ventilație rotunde, dar acest Renault Duster are bordul care a apărut pe Dacia Duster cu noua siglă, cel cu guri de ventilație orizontale. De asemenea, este un interior în două culori, negru și bej.
Cât despre preț, proprietarul cere pe acest Renault Duster cu 19.650 de kilometri la bord suma de 17.900 de euro. Ați cumpăra această mașină, destul de rară în România, sau ați cumpăra o Dacia Duster nou nouță?