Duster şi EcoSport au dus producţia de maşini la un nou maxim istoric
Lansările noilor Ford EcoSport în octombrie 2017 şi Dacia Duster în decembrie au adus o adevărată gură de oxigen producţiei auto locale, iar România va putea depăşi în acest an pragul de 450.000 de unităţi asamblate la Mioveni şi Craiova.
Producţia de autoturisme de pe piaţa locală a urcat cu aproape 25% în primul semestru al acestui an, la 247.480 de maşini, cel mai ridicat volum înregistrat vreodată în prima jumătate a anului, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) şi cele ale Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), centralizate de ZF.
În cazul Ford, creşterea a fost de aproape 150% în prima jumătate a anului, la aproape 72.000 de maşini, potrivit datelor APIA, pe măsură ce EcoSport are o cerere tot mai ridicată la nivel european. Pe de altă parte, creşterea puternică a producţiei pune presiune pe infrastructura existentă, uzina având nevoie de mult mai multe componente decât anul trecut.
„În prezent cadenţa de producţie este constantă şi livrăm la timp către toţi clienţii la nivel european. Pe de altă parte, producţia este afectată de infrastructura feroviară şi rutieră subdezvoltată. Durează mai mult ca piesele să ajungă la uzină şi ca maşinile să fie livrate. Aşa cum am transmis Guvernului României în repetate rânduri, îmbunătăţirea infrastructurii este vitală pentru Ford Craiova şi sectorul automotive din România“, a spus Ian Pearson, preşedintele Ford România şi şeful direct al uzinei.
Ford a cerut în nenumărate rânduri construirea unei autostrăzi sau a unui drum expres între Piteşti şi Craiova, infrastructura fiind promisă încă din 2007, dar amânată la nesfârşit de toate guvernele care au trecut pe la Palatul Victoria.
„Dezvoltarea infrastructurii de transport este prioritară pentru creşterea competitivităţii producătorilor locali pe pieţele europene. Aceştia concurează, în Europa, cu produse care au un cost de transport mai mic, pe de o parte datorită amplasării unităţilor de producţie, iar pe de altă parte datorită unei infrastructuri bine pusă la punct“, a spus Daniel Anghel, Partener, Liderul Departamentului de Taxe şi Consultanţă Juridică, PwC România.