După mai bine de 50 de ani de la inaugurarea primului drum de mare viteză din țara noastră și milioane de promisiuni din partea autorităților, România a ajuns să aibă 1.000 de kilometri de autostradă și drumuri expres.
Au fost încheiate lucrările pe tronsonul Nușfalău – Suplacu de Barcău, al autostrăzii Transilvania.
În total, sunt aproape 14 kilometri de drum de mare viteză care au fost inaugurați. Și odată cu aceștia, România depășește o bornă psihologică.
După mai bine de 50 de ani de la finalizarea primei autostrăzi din România, București – Pitești în 1972, România depășește pragul de 1.000 km de autostradă și drumuri expres.
„Atingem și depășim borna de 1000 km de drum de mare viteză în România. După deschiderea circulației pe Secțiunea Nușfalău – Suplacu de Barcău (13,55 km) a Autostrăzii Transilvania, lungimea drumurilor de mare viteză (autostradă și drum expres) va ajunge la 1004 km”, a anunțat șeful Companiei de Drumuri, Cristian Pistol, citat de Hotnews.ro
Sunt incluse în acest calcul și drumurile expres, nu doar autostrăzile, pentru că pe acestea viteza maximă legală de deplasare este de 120 km/h.
Teoretic, România are 11 autostrăzi. Acestea sunt denumite A1, A2, A3…A11.
În realitate, are o singură autostradă întreagă, A2 București – Constanța, restul sunt cioturi. Nici măcar A1 nu este completă.
Aceasta este lista completă a autostrăzilor din România:
Legăturile între diferitele tronsoane de autostradă se realizează fie prin drumuri expres, fie pe drumuri naționale sau chiar județene.
În 1936, Germania depășise deja 1.000 de kilometri de autostradă. În prezent, are aproape 13.000 de kilometri și nici măcar nu e țara europeană cu cea mai mare dezvoltare a infrastructurii de drumuri de mare viteză. Spania are peste 16.000 de kilometri de autostradă.