După 5 ani de întârzieri, CNAIR a reziliat contractul pentru modernizarea sectorului din Centura Bucureşti cuprins între A1 şi DN 7
CNAIR a anunţat într-un comunicat că a decis rezilierea contractului încheiat cu Asocierea S.C. DELTA A.C.M. 93 S.R.L. & AZVIRT LLC & S.C. MAXIDESIGN S.R.L pentru modernizarea sectorului cuprins între A1 şi DN7 al Centurii Bucureşti.
Decizia a fost luată după ce reprezentanţii CNAIR au constatat că asocierea de frime a abandonat practic şantierul deschis încă din mai 2013.
După mai multe întârzieri imputabile Antreprenorului, progresul fizic în şantier a ajuns la 86,5 % în luna noiembrie a anului trecut, însă de atunci acesta nu a mai derulat nici o activitate.
În plus s-a observant că lucrările efectuate în anii anteriori au început să se degradeze.
CNAIR S.A. i-a transmis Antreprenorului nu mai puţin de 5 notificări, prin care a cerut acestuia să finalizeze lucrarile restante, se anunţă în comunicat.
Pentru a urgenta finalizarea proiectului, CNAIR s-a ocupat inclusiv de întocmirea documentaţiilor necesare exproprierii suprafeţelor de teren afectate de lucrări, deşi această obligaţie revenea Antreprenorului, conform contractului.
După finalizarea procedurilor de reziliere, se va decide modalitatea de continuare a lucrărilor restante.
Ca urmare a rezilierii contractului, Antreprenorului (Asocierea S.C. DELTA A.C.M. 93 S.R.L. & AZVIRT LLC & S.C. MAXIDESIGN S.R.L) i se vor percepe penalitati de intarziere, i se va reţine garanţia de bună execuţie, în cuantum de 10% din valoarea contractului şi i se va emite un certificat negativ, care nu îi va mai permite să mai participe la licitaţii publice în România sau în alt Stat Membru al Uniunii Europene, timp de 3 ani.
Contractul pentru construcţia Sectorului Centurii Bucureşti, cuprins între A1 şi DN 7, în valoare de aproximativ 106.6 milioane lei, fără TVA, a fost semnat în luna noiembrie 2011, între CNAIR S.A şi Asocierea S.C. DELTA A.C.M. 93 S.R.L. & AZVIRT LLC & S.C. MAXIDESIGN S.R.L, iar lucrările ar fi trebuit să fie fianlizate încă din august 2014.
Proiectul cofinanţat din fonduri europene nerambursabile care are o lungime totală de 8,750 km, presupune configurarea la 4 benzi a acestui sector de drum naţional, reabilitarea a 2 poduri şi pasaje şi construcţia a 4 poduri şi pasaje noi