Ducati 2007
Categoric cea mai discutată premieră Ducati din această toamnă este 1098, supersportiva de „o mie şi o sută”. 1098 înlocuieşte 999, fiind o motocicletă nouă în totalitate.
Cadrul a fost schimbat, motorul a crescut cu 100 cmc, iar designul reia tema lui 916, cea mai reprezentativă supersportivă italiană. Aspectul agresiv ascunde mai mult decât un facelift. Motorul este o evoluţie a lui Testastretta, iar cadrul este şi el derivat din cel al lui 999, dar împrumută câte ceva şi din proporţiile lui Desmo Sedici.
749 este un alt model abandonat de către italieni. Federico Minoli declara pe blogul oficial al companiei că este luată în considerare şi dezvoltarea unui model supersportiv de cilindree mai mică pe platforma lui 1098, dar numai dacă va exista o cerere care să justifice dezvoltarea unui nou model. 848, cum ar urma să se numească succesorul lui 749, va fi dotat cu un motor de 850 cmc, ceea ce exclude participarea în Campionatul Mondial Supersport.
Alte noutăţi care merită menţionate sunt Monsterul S4R Testastretta, care la acelaşi preţ oferă acum motorul Testastretta de 998 cmc da la 999 în locul motorului de la vechiul 996. Astfel cu 13 CP în plus şi cu 4 kg în minus(130CP/177 kg), S4R Testastretta devine unul dintre cele mai performante (dar şi scumpe) nakeduri de pe piaţă alături de Aprilia Tuono Factory (139CP/181 kg).
În altă ordine de idei, se pare că producătorul italian a prins curaj şi încearcă să devină din ce în ce mai competitiv nu doar pe piste, ci şi în statisticile de vânzări. Investiţiile grupului american Texas Pacific Group încep să îşi arate roadele. Schimbarea de imagine din ultimii ani a vizat diversificarea publicului ţintă, dar şi rezolvarea problemelor legate de încrederea clienţilor în calitatea produselor Ducati.
Astfel, ca declaraţie de calitate, Ducati a prelungit intervalul de revizie la toate modelele, de la 10.000 la 12.000 km. O altă schimbare de politică este reducerea costurilor de fabricaţie şi implicit a preţurilor. Ca exemplu, luăm mezinul familiei Monster: astfel, dacă în martie 2006 M620 i.e costa în varianta de bază 7.995 Euro, pentru achiziţia unui M695 sunt suficienţi acum doar 7.059 Euro (preţ CIP), în pofida evidentelor îmbunătăţiri aduse motorului.
Pentru a păstra
ce e mai frumos pentru sfârşit începem cu unul dintre modelele care
„ne părăsesc”.
De-a lungul
celor 10 ani de viaţă, cel mai mic Monster (exceptând modelele de
400 cmc disponibile doar pentru Japonia) a primit denumirea de
Baby-Duke. Monster 600/620 trece în rândul modelelor ieşite din
fabricaţie, fiind înlocuit încă de la mijlocul lui 2006 de către
Monster 695.
Cu un surplus de
10 CP, motorul noului entry-level Ducati răspunde cu succes
provocărilor concurenţei japoneze apărute în ultimii ani. Astfel,
pe hârtie, Ducati Monster se demonstrează cu 1 CP peste Suzuki SV
650 sau Kawasaki ER6, ambele bicilindrice de 650 cmc şi se aproprie
destul de mult de performanţele fratelui S2R (77 CP din 803
cmc).
exploatare prin mărirea intervalelor de întreţinere.
Motorul este
unul nou, împărţind cu fratele mai mic foarte puţine componente.
Arborele motor este mai compact, cursa pistoanelor fiind redusă cu
3,3 mm. Turaţia de putere maximă a scăzut cu 1.000 rpm, ceea ce
contribuie la reducerea uzurilor. Masa proprie la gol este de 168
kg, cu 3 kg mai mult decât cea a SV-lui, însă vom ţine cont că la
SV se adaugă şi lichidul sistemului de răcire. Deşi este considerat
model 2007, în Italia Monstrer-ul 695 se află în vânzare încă din
luna august şi a reuşit să intre în topul celor mai vândute 20 de
motociclete dacă nu luăm în considerare şi scuterele (poziţia 13 cu
2.629 unităţi, până la 1 decembrie).
alt model care nu va mai vedea prea curând liniile de asamblare
este Multistrada 620. Se pare că italienii vor să renunţe definitiv
la motorul de 618 cmc, dar nici despre un Multistrada 695 nu se
aude nimic. Probabil că „ducatiştii” au preferat varianta de 1.000
cmc în locul micuţei şi agilei variante medii. Apropo de
Multistrada 1000: aceasta a fost înlocuită de Multistrada 1100, care beneficiază de un propulsor
dopat cu aproape 100 cmc.
Din cei 1.078
cmc, motorul 1100 Desmo furnizează 95 CP la 7.750 rpm, cu 250 rpm
mai jos decât modelul precedent. Ca şi în cazul mezinului familiei
Monster, creşterea cilindreei a avut ca principal scop reducerea
cheltuielilor de exploatare cu 50%. S-a obţinut totodată o
progresie aproape liniară a puterii şi o reducere a noxelor sub
valorile impuse de normele Euro3.
Gama
Sport-touring se reduce la doar două modele prin dispariţia din
ofertă a lui ST4. De fapt, cele două modele (ST3 şi ST3 s ABS) sunt
variante ale aceluiaşi ST3.
La final de
carieră a ajuns şi familia SuperSport. Ultimul exponent al acesteia
era SS 1000 DS, iar din această iarnă şi el a ieşit la pensie,
rămânând doar în stocurile dealerilor. Recomandăm astfel celor care
caută o motocicletă sportivă, dar nu neapărat una superputernică,
să profite de eventualele lichidări de stocuri.
a primit undă verde pentru a intra în
producţie de la începutul anului 2007. Faţă de conceptul iniţial,
varianta de serie nu renunţă la mare lucru, ba din contră, primeşte
noul propulsor răcit cu aer de 1.078 cmc de la Multistrada 1100.
Vor fi disponibile două versiuni, Hypermotard 1100 şi Hypermotard
1100 S, a doua fiind echipată cu furcă inversată Marzocchi cu
tratament antifricţiune TiN, cu un amortizor spate Ohlins complet
reglabil, cu etrierele radiale monobloc de la 1098 şi cu jante din
aluminiu forjat.
Încă nu am aflat
dacă va apărea şi o versiune de 695 cmc a acestui interesant
concept, versiune care ar putea oferi performanţe mai bune decât
multe supermoto convenţionale, la un preţ abordabil.
Cea mai nouă
familie de motociclete este Sportclassic. Dacă anul trecut vedeam
două modele în această familie, în 2007 numărul acestora a crescut
la 4. De fapt, trei dintre acestea sunt versiuni ale lui Sport 1000
(S, Nonoposto şi Biposto), iar al patrulea este GT-ul lansat încă
din acest an.