DTM, sau Deustche Tourenwagen Master s-a înfiinţat în anul 2000 ca o continuare a campionatelor Deustche Tourenwagen Meisterschaft şi ITC (Campionatul Internaţional de Turisme). La început doar constructorii Mercedes şi Opel participau în acest campionat, Audi urmând să se înscrie în anul 2004. Din cauza costurilor mari, Opel a trebuit să părăsească Campionatul German de Turisme în anul 2005.
Între anii 2005 şi 2011, doar Mercedes-Benz şi Audi au concurat în prestigiosul campionat german, dar sezonul 2012 anunţă schimbări majore. Constructorul bavarez, BMW, revine în DTM în acest weekend, iar competitorii au motive să îşi facă griji. Campionul de anul trecut, Martin Tomczyk, şi ocupantul locului trei, Bruno Spengler, vor concura în acest an pe modelele BMW M3 DTM.
Toate modelele care concurează în Campionatul German de Turisme dispun de propulsoare V8 de maxim 4,0 litri ce dezvoltă aproximativ 500 CP. Aceste cifre alături de caroseria din fibră de carbon cu o aerodinamică atent studiată ce cântăreşte numai 1.100 kg cu tot cu pilot şi frânele ceramice ajută maşinile de competiţie să obţină performanţe uimitoare şi să producă un spectacol nemaipomenit pentru fanii acestui sport.
Sezonul 2012 debutează şi se termină pe magnificul circuit de la Hockenheim. Pista cu o lungime de 4,574 km a fost dată în utilizare pe 29 mai 1932 şi dispune de 120.000 de locuri. Pe lângă DTM, Hockenheimring a fost şi gazda celui mai important sport cu motor, Formula 1. Acum vă invit în galeria video să facem un scurt tur virtual al circuitului de la Hockenheim alături de furnizorul oficial de anvelope în DTM, Hankook.