Drumul expres DX12 Craiova Pitești: S-a semnat contractul pe ultimele două tronsoane
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractul pe ultimele două tronsoane rămase neatribuite din drumul expres DX12 Craiova Pitești. Câștigătorul celor două contracte este un antreprenor român, care mai construiește și tronsonul adiacent, între Slatina și Balș.
CNAIR a semnat miercuri contractele pentru proiectarea și execuția tronsoanelor 3 și 4 din drumul expres Craiova Pitești, cu ofertantul declarat câștigător ASOCIEREA S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L..
Licitația pentru cele două tronsoane s-a finalizat în iunie, dar rezultatul a fost contestat. Contestațiile nu au avut succes, fiind respinse în totalitate, dar firmele contestatoare se mai pot adresa instanțelor de judecată. CNAIR însă, în baza unor noi prevederi legale, a decis să nu mai aștepte acest pas și să grăbească implementarea proiectelor prin semnarea directă a contractelor acum.
Când va fi gata drumul expres DX12 Craiova Pitești?
Tronsonul 3 al drumului expres DX12 Craiova Pitești are o lungime de 31,75 kilometri și va uni localitățile Slatina și Colonești. Valoarea contractului este de 670.717.330,94 lei fără TVA. Tronsonul 4 are o lungime de 31,88 kilometri, iar valoarea contractului este de 617.080.915,60 lei fara TVA. Construcția acestui tronson de drum expres se desfășoară pe teritoriul județului Argeș și începe la sud de localitatea Lunca Corbului (km 89+300), traversează localitățile Albota și Costești, ocolește pe la sud localitatea Bradu, după care se racordează la Autostrada A1 București – Pitești la km 121+185.
Durata contractului este de 36 de luni, dintre care 12 luni perioada de proiectare și 24 de luni perioada de executare a lucrărilor. Acest lucru înseamnă că, dacă lucrurile nu deraiază în dulcele stil românesc, vom putea circula pe noul drum expres DX12, de la Craiova la Pitești, cel mai târziu în toamna anului 2023. Între timp, între Slatina și Craiova ar fi trebuit să se poată deja circula de anul viitor, dar lucrările sunt destul de întârziate pe primul tronson, cel cuprins între Craiova și Balș.