Două modele clasice Dacia au ajuns la RAR. Una dintre ele a fost folosită de Nicolae Ceaușescu
Clasicele modele Dacia au devenit populare printre pasionații de mașini clasice din România, iar unele dintre ele au povești foarte interesante în spate. Două exemplare în stare excelentă au ajuns la Registrul Auto Român.
Dacă în trecut erau văzut drept niște cai de povară, iar după 1990 au ajuns repede să fie casate, ultimul deceniu a schimbat destul de mult modul în care pasionații auto din România se raportează la mașinile Dacia, în special la cele clasice.
Tot mai multe astfel de mașini – Dacia 1300, 1310, Sport, dar și alte modele rare – au fost readuse la forma de glorie de pasionați care au investit timp și bani. Recent, două dintre cele mai cunoscute exemplare din scena Daciilor clasice din România au ajuns la Registrul Auto Român, unde au fost admirate de inspectori.
Este vorba despre o Dacia 1410 Sport și un exemplar de Dacia 2000, mașină despre care se spune că ar fi fost folosită chiar de Nicolae Ceaușescu. „Două dintre RARitățile industriei auto românești din perioada comunistă s-au întâlnit întâmplător la RAR Grivița: Dacia 2000 și Dacia 1410 Sport. Nu știm ce amintiri au depănat cele două mașini ajunse la o vârstă venerabilă, dar ne imaginăm că modelul 2000 a încercat să impresioneze prin dotările mai avansate pe care le avea în anii ’80, în timp ce 1410 Sport rememora întâmplările din competițiile auto românești”, se arată în postarea făcută pe pagina oficială de Facebook a RAR.
Două exemplare speciale Dacia au fost verificate de inspectorii RAR
Cele două mașini clasice sunt cunoscute printre fanii din România. Prima dintre ele este o Dacia 1410 Sport din 1989, mașină restaurată de Vlad Dorobanțu. El nu doar că a restaurat mașina, dar a și „îmbătrânit-o”, conferindu-i un aspect retro, cu elemente cromate preluate de pe exemplare mai vechi.
Mașina este echipată cu motorul de 1,4 litri, de aici și numele de 1410, care dezvoltă 65 CP, putere transmisă pe puntea față prin intermediul unei transmisii manuale cu 4 trepte. Toate „sportivele” sunt o apariție, dat fiind că au fost produse în număr relativ mic, dar acesta este unul dintre cele mai interesante exemplare.
A doua mașină are o istorie ceva mai încărcată. Este o Dacia 2000, care era, de fapt, un Renault 20 cu emblemele exterioare schimbate. Au existat doar câteva exemplare, toate fiind folosite de securitate și oficialii României în perioada comunistă. Despre acest exemplar vopsit în albastru, cu interior bej, se spune că a fost folosit de Nicolae Ceaușescu. Aceasta ar fi fost una dintre mașinile pe care dictatorul le-ar fi folosit pentru transportul personal.
La bază, Dacia 2000 era un Renault 20, fiind destinată elitelor Partidului Comunist Român. Dacia 2000 era dotată cu geamuri electrice, transmisie automată, aer condiționat, servodirecție și cu un motor de 2,2 litri care producea 116 CP.