Avantajul unei dependenţe de o entitate mare şi puternică precum Uniunea Europeană se vede de foarte multe ori şi în trafic. Producătorii de maşini nu sunt de capul lor şi trebuie să se supună unor seturi de reguli în interesul şoferului, al proprietarului şi al omului în general. Cele mai importante şi sonore sunt reglementările pentru consum, poluare şi siguranţă. În orice ordine le-am pune, sunt la fel de importante toate trei individual şi la un loc.
Comisia Transporturilor din cadrul Parlamentului European vrea să standardizeze anumite opţiuni de siguranţă pe maşinile nou-vândute. După un raport al Comisiei Europene – intitulat “Salvarea de vieţi. Creşterea siguranţei maşinilor în UE” – adoptat la Bruxelles, s-a ajuns la concluzia că e nevoie de mai multe măsuri eficiente pentru a atinge obiectivul principal – fără accidente mortale.
Condiţii obligatorii de siguranţă pentru maşinile noi vândute în Europa nu au mai fost legiferate din 2009. La ultimele update-uri la aceste condiţii s-au adăugat frâna de urgenţă automată pe camioane, ESC (electronic stability control) şi avertizor pentru legarea centurii şoferului pe maşini.
Anul trecut, 25.670 de oameni au murit în accidente în spaţiul Uniunii Europene. Alţi 125.000 de oameni au avut accidentări grave cu consecinţe de-a lungul vieţii.
Comisia de Transport îşi doreşte ca noile legi să fie propuse Parlamentului de către Comisia Europeană în primul trimestru din 2018.
Antonio Avenoso, director al Consiliului pentru Siguranţa în Transportul European spune că standardizarea pe amşini a mijloacelor minime de siguranţă e singura soluţie pentru reducerea numărului morţilor pe drumurile europene. Aceste propuneri noi ar putea fi la fel de utile preucm centura de siguranţă.
Pachetul de opţiuni pentru standardizare trebuie să cuprindă frâna automată de urgenţă, pilotul automat cu menţinere a distanţei în funcţie de deplasarea maşinii din faţă şi avertizoare pentru centura de siguranţă pentru toate scaunele.
Propunerea europeană vine ca o replică la acordul voluntar al producătorilor americani de maşini în urma căruia au stabilit să doteze toate maşinile cu frână automată de urgenţă până în 2022.
Legile vor fi impuse tuturor producătorilor de maşini din Uniunea Europeană, inclusiv Daciei. Asta va ajuta clar marca noastră şi pe piaţa locală, unde probabil că sunt oameni care aleg alt model în defavoarea unui Logan sau Duster din cauza absenţei acestor sisteme de siguranţă.
Autor Alexandru Banu