Dodge a prezentat cel mai nou concept al său în cadrul Dodge Speed Week. Conceptul va prefigura viitorul muscle car al producătorului american.
Producătorul auto american a prezentat conceptul pe care ar trebui să fie bazate noile sale mașini de mare putere. Are un grup motopropulsor cu tracțiune integrală de 800 de volți, transmisie cu mai multe viteze și un sistem de evacuare.
Potrivit spuselor constructorului, „Conceptul Dodge Charger Daytona SRT se conduce ca un Dodge, arată ca un Dodge și se simte ca Dodge”, și există trei caracteristici cheie care contribuie la asta.
Prima caracteristică este R-Wing, un element de design aerodinamic care păstrează profilul clasic Dodge. În același timp, conectează conceptul cu faimosul său nume Daytona. De asemenea, se obține eficiența aerodinamică cerută de un vehicul electric.
A doua și cea mai inedită caracteristică este sistemul de evacuare. Acesta este o premieră în industria vehiculelor electrice. Evacuarea poate atinge 126 de decibeli, făcându-l la fel zgomotos ca un model Hellcat. Sistemul își împinge sunetul printr-un amplificator și o cameră de reglare situată în spatele vehiculului.
A treia este transmisia cu mai multe viteze. Pe numele său eRupt, transmisa este menită să creeze o experiență electro-mecanică de schimbare a vitezelor. Trebuie reținut faptul că toate aceste tehnologii sunt în curs de brevetare, așa că producătorul auto nu poate garanta că vor ajunge în producția de serie în formele lor actuale.
Vehiculul este propulsat de un sistem electric despre care se spune că oferă performanțe care le depășesc pe cele ale motorului SRT Hellcat. Dodge spune că numele Charger Daytona SRT nu a fost ales întâmplător. La fel ca Charger Daytona, care a fost primul vehicul care a depășit bariera celor 320 km/h pe o pistă NASCAR în 1970, conceptul promite performanțe substanțiale. Chiar dacă încă nu se cunosc cifre, putem să speculăm pe seama faptului că ar trebui să fie mai bun decât Hellcat din toate punctele de vedere.
Pentru acest concept, Dodge a adus un design inspirat din istoria mărcii. Cea mai notabilă trăsătură a conceptului este R-Wing. Această aripă tronează în partea frontală. R-Wing permite aerului să curgă prin deschiderea frontală, sporind forța de apăsare. În plus, prizele din fibră de carbon plasate în partea din față și din spate vor ajuta la sporirea performanței aerodinamice.
Per total, mașina are un design curat, cu un profil ușor de recunoscut. Mașina este echipată cu jante cu dimensiunea de 21 de inch. Frânele sunt impozante și au etriere cu 6 pistonașe. Partea din spate este dominată de o bară luminoasă cu efect 3D.
La interior, conceptul electric Dodge are un aspect modern, cu o cabină care se focusează pe șofer. Ecranul central măsoară 12,3 inch, iar instrumentarul de bord este tot un ecran cu diagonala de 16 inch.
Dodge nu a oferit detalii de cât de asemănător va fi modelul de serie cu ceea ce vedem în acest concept. Cu toate acestea, noi sperăm să preia cât mai mult din ceea ce am putut vedea.