Divorț la nivel înalt. Renault vinde pachetul de acțiuni deținut la Daimler

Publicat: 12 03. 2021, 15:35
Actualizat: 12 03. 2021, 15:36

Divorț la nivel înalt. Renault anunță vânzarea pachetului de acțiuni pe care îl deține la Daimler. Este vorba despre 1,54% din totalul acțiunilor. Tranzacția se va ridica la peste un miliard de euro.

GALERIE FOTO

Renault vinde întregul pachet majoritar pe care îl deține în compania Daimler. 1,14 miliarde de euro va primi grupul auto francez în urma tranzacției. Este vorba despre 16.448.378 de acțiuni, scoase la vânzare prin intermediul investitorilor calificați și nu prin ofertă publică, potrivit legislației Uniunii Europene. Acțiunile Daimler sunt listate la bursele din Frankfurt și Stuttgart.

Obiectivul Renault este de a reduce datoriile financiare ale sectorului auto și promite că parteneriatul industrial cu Daimler nu va fi afectat de această tranzacție financiară.

Rezultatul ofertei de vânzare va fi făcut public cel târziu pe 16 martie.

Renault și Daimler, parteneriat de peste un deceniu

Renault și Daimler au încheiat un parteneriat în anul 2010, atunci când la conducerea celor două companii se aflau Carlos Ghosn, respectiv Dieter Zetsche. Cei doi giganți ai industriei auto și-au unit forțele atunci pentru a dezvolta împreună motoare și tehnologii. Mutarea a inclus și o tranzacție prin care Renault și Nissan achiziționau 1,54% din Daimler fiecare.

Astfel, nemții au comercializat smart-ul folosind platforma și motoarele modelului Twingo de la Renault. Primul pick-up din istoria Mercedes-Benz, X-Class, a fost, de fapt, o versiune premium a lui Nissan Navara.  Între timp, Daimler a vândut 50% din compania smart către gigantul chinez Geely, iar X-Class a fost retras după doar trei ani pe piață, din cauza cifrelor de vânzări extreme de slabe.

Rămân în continuare în producție vehiculele comerciale Mercedes-Benz Citan și Renault Kangoo, dezvoltate în parteneriat.

Cea mai recentă aplicație a parteneriatului dintre Daimler și Grupul Renault este motorul turbo de 1,33 litri, care a ajuns sub capota modelelor Mercedes-Benz din clasa compactă (Clasa A, Clasa B, CLA), în gamele Renault Captur și Kadjar și sub capota lui Nissan Qashqai. Și Dacia Duster a primit motorul în două versiuni: cu 130, respectiv 150 de cai putere.