Bun. Până la un punct, suntem de acord cu simplificarea denumirilor. Care oricum nu mai au nicio logică şi nicio legptură cu litrajul motoarelor sau cu puterea pe care o scot aceste motoare. Înainte, un 220 însemna 2.2 litri, acum poate să însemne şi un 1.2 cu turbină care – zic producătorii – produce aceeaşi putere pe care ar produce-o un motor de 2.200 cmc, cu aspiraţie. Sincer acum, asta e cel mai puţin deranjant. Hai să vedem cum arată gamele de maşini acum. Acelaşi design de la 1 la 8, de la 1 la 7 sau de la A la S. Îţi trebuie să apreciezi din ochi mărimea dacă pui două modele din clase diferite, aceeaşi marcă, unul lângă celălalt. Altfel nu-ţi dai seama care e care. Şi nu numai la nemţi e aşa. Nu, nu. E peste tot. Pentru că ăştia mai micuţi au învţat de la cei mai mari cum se scad costurile de producţie. Şi cum se cresc, implicit, veniturile / unitate.
Acum nu mai vorbim însă de design, ci de dispariţia unei litere iconice. Singura în clasa asta premium consacrată care le speria pe BMW-M, Merc AMG şi Audi RS. Jaguar vrea să scoată litera “R” şi asta pentru că nu-şi are rostul între versiunile de motorizare S şi SVR. R-ul, ca nivel de performanţă, se încalecă puţin cu SVR-ul, aşa că rămâne S-ul ca să fie un ecart mai mai mare. Acestea sunt lucrurile pe care le crede şi pe care le spune Wayne Burgess, director de proiectare la Jaguar SVO – Special Vehicle Operation. Deci dispare R şi rămâne SVR – mai periculos pentru germani.
Cel mai puternic Jaguar acum e F-Pace, care în variantă SVR are un motor V8, turbo, de 5 litri şi 540 de cai putere. Wayne Burgess spune că gamele sunt pre aglomerate şi mai creează şi confuzie. Iar maşinile R şi cele SVR încep să se concureze pentru că au dinamici similare cu tot cu motoarele şi puterile cu care sunt supraîncărcate.
Un lucru e sigur pentru Mercedes, Audi şi BMW. Cele 3 mărci nemţeşti se vor bate direct cu tot ceea ce au ele mai bun ca să câştige un meci cu Jaguar.
Autor Alexandru Banu