Directorul CNADNR care a dezvăluit nereguli grave în cadrul companiei, suspendat din funcţie
Alin Goga, director adjunct de investiţii din cadrul Direcţiei Drumuri şi Poduri Craiova, a fost suspendat din funcţie în urma afirmaţiilor făcute de acesta la o emisiune TV, în cadrul căreia acesta a acuzat grave nereguli în cadrul Companiei Naţionale de Drumuri.
„Vă spun că suntem ca la «Meşterul Manole»: ce am construit şi am plătit: 150 de milioane de euro trebuie să scoatem tot afară şi – am vorbit asta cu profesori universitari, cu absolut toată lumea – în condiţiile în care am ştiut că recepţionăm un lucru defect. A fost o pasivitate. Acum o lună de zile am fost la o altă emisiune şi după patru zile am fost chemat la DNA. Sper ca mâine DNA-ul să fie la CNADNR. Nu poate să rămână aşa. Paroxismul la care s-a ajuns în CNADNR e departe de orice închipuire. 14 miliarde de euro am primit din 2007 până în prezent. Sunt bani care s-au dus şi pe întreţinere, pe investiţii, reabilitări şi avem o reţea care e jalnică, pentru că totul porneşte din interior: 6.000 de oameni şi 10 la sută sunt ingineri de drumuri şi poduri. Acolo doar 10 la sută sunt ingineri de drumuri, într-o companie eminamente tehnică. Sunt regionale care au patru ingineri de drumuri. În condiţiile în care am angajat toate specializările exotice, găsiţi papagali de toate culorile. Fiecare director şi-a angajat toate rudele. Nu este de astăzi, se perpetuează”, a spus Goga, citat de Mediafax.
Zona de risc ar putea fi martora unei alunecări masive de teren dacă lucrările de consolidare nu vor fi efectuate la timp
Alin Goga a afirmat la finele lunii iulie, la Realitatea TV, că tronsonul de autostradă Sibiu-Orăştie ar trebui închis, în contextul în care circulaţia se desfăşoară în condiţii nesigure, iar singura soluţie rămâne reconstruirea sa. Asta în condiţiile în care au existat proiectant, consultant, inclusiv sesizări cu privire la situaţia terenului, iar traseul s-a modificat cu câteva sute de metri pe o zonă unde se produc alunecări şi este cunoscut acest lucru. În acest sens, explică Alin Goga, o dovadă în plus a situaţiei terenului fiind DN7 şi magistrala feroviară 200 care au avut probleme dintotdeauna, în zona aceea, şi în permanenţă CNADNR şi CFR au efectuat reparaţii şi, cu toate acestea, alunecările tot se produc.
Conform unui comunicat CNADNR, directorul a fost suspendat, în conformitate cu fişa de post semnată de toţi angajaţii companiei, care interzice acordarea de intevrviuri şi să furnizeze documente sau informaţii în legătură cu activitatea CNADNR în lipa unui mandat acordat de directorul general.
DNA nu s-a sesizat încă cu privire la tronsonul de autostradă menţionat de Alin Goga, care pare a fi deocamdată singura victimă a unui contract gândit şi executat extrem de prost şi a presiunilor politice care au dus la deschiderea circulaţiei pe tronsonul Sibiu – Orăştie, în ciuda părerii mai multor specialişti cu privire la riscurile apărute pe acesta.
Mai multe detalii, pe Mediafax.