Dacia Spring va atrage categorii noi de clienți. Grupul Renault mizează pe cel mai accesibil model electric, disponibil la această oră în Europa. Pensionarii, familiile tinere și ecologiștii sunt printre categoriile menționate de directorul diviziei de Marketing și Vânzări Dacia-Lada.
“Dacia Spring li se adresează pensionarilor care vor să-și simplifice viața, familiilor tinere care își caută o a doua mașină și ecologiștilor care, până acum, nu au luat în calcul marca Dacia, pentru că oferea doar modele cu motoare cu ardere internă.” Este declarația directorului diviziei de Marketing și Vânzări Dacia-Lada, Xavier Martinet, citat de Automotive News Europe.
Xavier Martinet susține că potențialul modelului cu emisii zero este unul uriaș. Acesta estimează cifre impresionante. 15 milioane de potențiali clienți în Europa, dintre care două milioane numai în Franța.
Francezul mizează pe prețul modelului atunci când înaintează astfel de cifre. Nu există nicio mașină electrică mai accesibilă pe piața europeană. 16.800 de euro este prețul de pornire pentru versiunea entry-level, cu echipare „Comfort”, al noii Dacia Spring. Din preț se scade subvenția oferită de stat, în valoare de 45.000 de lei. Aceasta nu trebuie să depășească însă, jumătate de valoarea mașinii.
Versiunea de lansare este „Comfort Plus”, pentru care discuțiile încep de la 18.100 de euro, înainte de aplicarea bonusului oferit de stat.
Indiferent de echipare, Dacia Spring are 45 de cai putere și o baterie cu o capacitate de 26,8 kWh. Aceasta îi asigură o autonomie de până la 230 de kilometri conform standardelor WLTP și ajunge chiar la 305 kilometri în ciclul de testare WLTP City. Sunt autonomii mai generoase decât ceea ce oferă, de exemplu, Mini Cooper SE și Honda e, la prețuri mult mai mari.
Dacia oferă o garanție de 3 ani sau 100.000 de kilometri pentru mașină. Garanția pentru baterie este de 8 ani sau în limita a 120.000 de kilometri.
Citește și: