Dintr-o ţară cuminte ca Suedia vine o maşina ca bestia de rea
Ştiţi acele companii mici cu un garaj pe 2-3 hectare care fac 20 de maşini pe an. Şi fiecare costă milionul de euro. O mână de angajaţi asamblează nişte hipercaruri proiectate de ingineri care scot totul din motoare. De obicei, le împrumută de la alte companii mari (cum ar fi AMG în cazul Pagani) şi mai fac nişte rectificări + upgrade-uri de soft.
Pe urmă vine caroseria ultrauşoară din carbon şi atenţia la fiecare detaliu tot pentru degrevare şi pentru o aerodinamică fantastică. Sunt maşini la care consumul nu este o prioritate. Totul este despre performanţă, despre cum sp stea lipită pe asfalt şi despre cum să prind de la 400 km/h în sus viteză maximă. Sunt maşini pentru un buchet exclusivist de clienţi care vor de la maşina lor mai mult decât pot duce, fie că o conduc pe rivieră, fie că închiriază un circuit pentru pasiunea lor.
Koenigsegg n putea lipsi de la Salonul Auto de la Geneva care începe luni. Acolo o să aducă Agera RS Gryphon, o ediţie specială care scoate fix 1.341 de cai comparativ cu modelul Agera RS standard de 1.160 de cai. Sunt 180 de cai în plus care la o maşină perfectă aduc mai mult decât perfectul. Maşina – dacă-i putem zice aşa – are 1.395 de kg. Asta înseamnă un raport cai / kg aproape de 1:1.
Şi un mic bonus pentru clienţi, ceea ce vedeţi auriu pe carbonul de la suprafaţă şi înăuntru, e placat cu aur de 24 de karate. Iar frunza de pe calandru e toată numai aur. Ca să fie treaba, treabă, cum spune românul. Nu ne întrebaţi preţul pentru că nu am sunat la Koenigsegg. Ăsta e singurul mod prin care poţi afla preţul Agerei RS Gryphon.
KOENIGSEGG AGERA RS GRYPHON (GALERIE FOTO)