Dieselgate e departe de a se finaliza. Scandalul emisiilor revine odată cu anunțul făcut de autoritățile germane. 15 șefi de la Volkswagen sunt acuzați de implicare în scandalul emisiilor.
Procurorii germani au dezvăluit că 15 directori din Grupul Volkswagen sunt implicați în scandalul care a izbucnit în 2015. Informația a fost confirmată de Klaus Ziehe, oficial al procuraturii din Brunswick, Saxonia Inferioară, landul în care se află sediul central al companiei. Pe listă se regăsește și numele unui director din cadrul unui furnizor. Aceștia sunt acuzați de instigare la fraudă, evaziune fiscală, certificare falsă și publicitate înșelătoare.
Aproximativ nouă milioane de vehicule marca Volkswagen, Skoda, Audi și Seat au primit dispozitive pentru falsificarea emisiilor. Clienții nu au aflat despre instalarea unor astfel de soft-uri la mașinile achiziționate.
Cei 15 directori Volkswagen sunt acuzați că au permis comercializarea unor vehicule cu o stare tehnică ce nu fusese aprobată oficial. În dosarul Dieselgate, pe masa procurorilor au ajuns 1.554 de pagini.
Potrivit Reuters, un reprezentant Volkswagen susține că ancheta cu privire la falsificarea emisiilor, demarată împotriva grupului auto, a fost încheiată în urmă cu trei ani, cu plata unei amenzi. Compania nu este implicată în aceste procese individuale.
Un tribunal german a decis ca grupul german să acopere și dobânzile clienților care au obținut credite pentru achiziționarea unuia dintre autoturismele implicate în scandal.
Luna trecută, Reuters scria că Volkswagen anunța că va cere despăgubiri de la fostul CEO Volkswagen, Martin Winterkorn, și de la fostul șef Audi, Rupert Stadler.
Aceștia ar fi încălcat clauze din contract. Deciziile luate de Winterkorn și Stadler, dar și de cei 15 directori anchetați în prezent, au dus la deschiderea dosarului Dieselgate. Scandalul de proporții a costat grupul auto peste 32 de miliarde de euro. Suma este reprezentată de amenzi, despăgubiri și cheltuieli de judecată.