Dieselgate. 3 din 4 maşini poluante Volkswagen nu au fost rechemate, iar România este pe ultimul loc
Scandalul Dieselgate a început în 2015, iar de atunci până acum doar 10 milioane de maşini din cele 43 de milioane cuprinse în scandalul emisiilor poluante au fost rechemate pentru rezolvarea problemei. România este pe ultimul loc în acest clasament.
Deşi această rechemare presupune cea mai ieftină cale de rezolvare a unei probleme pentru un constructor, adică un update software, cel mai probabil va mai dura doi ani până se poate vorbi de o rezolvare completă, potrivit datelor Uniunii Europene.
Asociaţia Transport&Environment, care a analizat datele, a anunţat că Guvernele statelor şi Comisia Europeană trebuie să accelereze procesul de rechemare la nivelul pieţei unice. În timp ce în statele Europei de Vest majoritatea maşinilor implicate în scadalul Dieselgate au fost rechemate, în Europa Centrală şi mai ales în Europa de Est, ritmul este foarte scăzut. România este pe ultimul loc la capitolul rezolvări, doar 37% dintre maşinile implicate în Dieselgate fiind rechemate.
În Europa Centrală şi de Est, media este de 55%, în timp ce în Europa de Vest media este de 83%. Singurele pieţe care se apropie de un procent de 100% maşini rechemate este Germania, cu 99%, fiind urmată de Finlanda, cu 95%. Procente de peste 80% se mai înregistrează în Austria, Portugalia, Danemarca, Luxemburg şi Spania. Pe ultimele poziţii se găsesc Croaţia (46%), Polonia (45%) şi România (37%).
În prezent, un model de maşini poate fi vândut în întreaga Europă dacă este aprobat de o singură ţară membră, însă nu este un sistem pus la punct pentru o rechemare la nivelul întregii UE. Rechemările se vor putea aplica la nivelul întregii Uniuni Europene doar maşinilor noi vândute după septembrie 2020, aşa că Europa se va confrunta în continuare cu o flotă de maşini poluante rezultate din Dieselgate.