Diesel-ul nu dispare. A apărut tehnologia salvatoare la care se vor închina toţi fanii motorinei
Motorina e noul duşman al planetei Pământ. Toate forţele economice au coalizat într-un crez antidiesel. Franţa, Anglia, Germania, China, Mexic, toţi vor interzicerea treptată a diesel-urilor până la dispariţia completă. Unii au borne îndepărtate, anii 2040, alţii (nemţii) au dat mână liberă autorităţilor locale din fiecare oraş să aleagă dacă mai permit circulaţia maşinilor cu motoare alimentate cu motorină.
Volkswagen, responsabilă în acest scandal, a venit cu o schemă de buyback-uri pe fiecare brand pentru proprietarii de diesel-uri a căror circulaţie va fi restricţionată. La fel şi BMW. Recapitularea din această introducere se termină cu 2017, primul an după 2009 în care în UE s-au vândut mai multe maşini pe benzină decât cele pe motorină. Cu 2-3 procente, ok, dar contează că au revenit în top. Până şi România a fost cuprinsă într-un plan de infringement al UE din cauza poluării, în special din cauza celei provocate de maşinile diesel.
Acum însă, tot nemţii care au declanşat nebunia cu Dieselgate-ul, vin cu o soluţie providenţială. Peste noapte, panica pare să se fi risipit. Bosch are un sistem care poate salva Planeta de atacul diesel-urilor. Emisiile de oxizi de azot, cele mai periculoase şi în cea mai mare proporţie din totalul noxelor evacuate de motoarele diesel, scad cu 90% dacă patentul Bosch va fi adoptat în industrie.
Din 2020, limita oxizilor de azot emanaţi scade la 120 g / km în traficul real şi la 80 în testele de consum oficiale.
Bosch a demonstrat eficienţa sistemului într-un test cu un VW Golf modificat. În ciclu mixt (oraş şi drum lung), Golf-ul cu acest sistem de management al noxelor a emis numai 13 grame NOx / km. În oraş, unde emisiile sunt mai mari, Golf-ul nu a evacuat mai mult de 40 de grame NOx / k – 30% din limita admisă din 2020 încolo.
Astfel, Volkmar Denner, CEO Bosch, a spus că nu mai vede un motiv pentru interdicţia maşinilor diesel.
Tehnologia germană este eficientă în orice regim de turaţii şi de deplasare. Jurnaliştii invitaţi să testeze invenţia Bosch au mers în Stuttgart şi în împrejurimi, inclusiv pe autostradă.
Din păcate, noul sistem nu poate fi adaptat maşinilor care au ieşit pe poarta fabricii. El trebuie montat înainte de livrare.
Autor Alexandru Banu