Primăria Capitalei a organizat, luni, o şedinţă de dezbatere publică privind Planul de Calitate a Aerului, în care au fost prezentate principalele măsuri pe care Municipalitatea vrea să le pună în practică pentru a reduce efectele poluării. Potrivit PMB, traficul este principala sursă de poluare.
Potrivit reprezentanţilor PMB, cea mai mare pondere în ceea ce priveşte poluarea din Bucureşti o reprezintă traficul foarte aglometat, urmată de încălzirea rezidenţială, iar principalii poluanţi din cauza traficului sunt oxizii de azot, benzenul şi monoxidul de carbon.
„Planul de calitate a aerului a fost întocmit având în vedere măsurile, investiţiile preconizate prin Planul de Mobilitate Durabilă şi prin toate planurile care vizează dezvoltarea Bucureştiului. Astfel, a trebuit să corelăm toate măsurile cu cele de transport sau cu acţiunile de mediu, cu strategia de dezvoltare a serviciului de salubrizare, cu planul de acţiune de reducere a zgomotului, înnoirea parcului auto şi creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe”, a precizat Ioana Şuteu, şefa Serviciului de Monitorizare a Calităţii Mediului din cadrul PMB. Citeşte şi
Citeşte şi Pasiune, creativitate şi 2.000 de euro pentru un A6 glorios (galerie foto)
Citeşte şi Blasfemie sau… aşa arată viitorul? Aşa arată dubele Bugatti şi Porsche
Citeşte şi Modificarea tarifelor RCA
Practic, potrivit Ioanei Şuteu, Planul de Calitate a Aerului trebuie să fie în strânsă legătură cu alte măsuri pe care PMB le-a luat deja sau le are în plan. De exemplu, spune reprezentantul PMB, măsurile privind fluidizarea traficului sunt cele mai importante pentru reducerea poluării.
„În ceea ce priveşte traficul rutier, trebuie luate măsuri de fluidizare a circulaţiei, de stimulate a utilizării transpotului public, fie prin măsuri la nivelul Metrorex, de implementare şi de îmbunătăţire a actualului sistem, sau măsuri legate de înnoirea parcului auto la RATB”, a mai precizat Şuteu, care a menţionat şi introducerea unor taxe (vignete) pentru intrarea în Centrul Capitalei.
De asemenea, potrivit reprezentantului PMB, pentru Planul de Calitate a Aerului din Bucureşti, primăria trebuie să ia şi măsuri suplimentare, precum îmbunătăţirea sitestemului inteligent de semaforizare, prin care, până în anul 2020, toate intersecţiile din Bucureşti să permită prioritizarea transportului public.
Ioana Şuteu a vorbit şi despre modernizarea Centurii Capitalei, dar şi despre extinderea magistralei 4 Metrorex şi finalizarea magistralei 5, precum şi construirea rutei de metrou spre Otopeni.
„Nu în ultimul rând, s-a discutat şi de implementarea benzilor unice pentru transportul public, dar şi piste de biciclete, ca o măsură a transportului alternativ (…) Este esenţial ca fiecare dintre noi, şoferi fiind, să privim ca o alternativă utilizarea transportului public şi să lăsăm pentru o zi, două, maşina acasă”, a mai precizat Ioana Şuteu.
În cadrul dezbaterii, singurul consilier care a luat cuvântul a fost Alexandru Gâdiuţă, din partea USR, care a reproşat faptul că dezbaterea a fost organizată greşit.
„Este un punct de pornire, calitatea aerului este foarte importantă pentru calitatea vieţii. Dar, aş vrea să vă spun că am şi câteva nemulţumiri. Din păcate, această dezbatere atât de importantă pentru bucureşteni nu a fost promovată deloc pe canalele de promovare ale Primăriei Municipiului Bucureşti, fiind anunţată doar pe un colţ al site-ului PMB. De asemenea, la dezbatere au rămas pe dinafară foarte mulţi cetăţeni interesaţi, dar şi specialişti din domeniul mediului”, a precizat Alexandru Gâdiuţă.
Citeşte şi Au dat iama-n Dalai Lama. Mercedes gafează pe Instagram, şterge postarea şi-şi cere scuze
Citeşte şi Cui îi pasă de Passat? Noul 508 e provocare pentru nemţi
Citeşte şi Cifra octanică pe limba bunicii. Ce se întâmplă cu motorul dacă nu alimentezi corect
Citeşte şi Volkswagen Touareg 2019, primele imagini şi detalii despre motoare şi preţ
Marian Ivan, preşedintele Organizaţiei pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR), a susţinut că Municipalitatea ar trebui să investească mai mult în ceea ce priveşte infrastructura pentru traficul bicicletelor şi al pietonilor.
„Dacă vrei să mergi pe trotuaar în acest oraş, nu ai pe unde, pentru că sunt ocupate de maşini”, a precizat Marian Ivan.