Honda Pilot este un SUV creat special pentru piaţa nord-americană. La Detroit, Honda a prezentat un prototip al noului model Pilot. Pătrat ca o cutie de pantofi, el a fost creat pentru gusturile ciudate ale clientului american. Noul concept prefigurează însă şi cîteva elemente interesante ale noului model. Honda Pilot Concept are opt locuri şi suficient spaţiu în habitaclu. Pentru propulsie, Honda a apelat la un motor V6 ce beneficiază de ultima generaţie a sistemului de gestiune a cilindrilor VCM.
Acesta foloseste trei, patru sau toţi cei şase cilindri în funcţie de nevoile celui de la volan. Pilot 2009 va apărea, în versiune de serie, la sfîrşitul acestei primăveri, întregul proces de dezvoltare aparţinîndu-i biroului Honda de peste Ocean. Noul SUV Honda va fi asamblat, la fel ca generaţia pe care o înlocuieşte, la uzina Honda din Alabama.
Ford a făcut senzaţie în Cobo Center cu conceptul Verve Sedan. Este a treia versiune a acestui concept, prima fiind expusă la Salonul Auto de la Frankfurt sub forma unui hatchback cu trei portiere. Apoi a reapărut la Salonul Auto de la Shanghai, unde i-a crescut un portbagaj. La Detroit a fost prezentată o versiune modificată, foarte apropiată de versiunea de serie. Verve Sedan Concept este propulsat de un motor pe benzină cu patru cilindri care distribuie puterea către puntea faţă. Verve a fost proabil cel mai atrăgător model de la standul Ford.
Pe lîngă conceptul Verve Sedan, Ford a mai lansat noua generaţie a pick-up-ului de succes F150, versiunea cu plafon de sticlă a modelului sportiv Mustang şi conceptul Explorer America, acesta din urmă prefigurînd încă un SUV pătrăţos.
Din Italia, Maserati a venit cu o ediţie specială a modelului Quattroporte, numită Collezione Cento, care va fi fabricată în doar 100 de unităţi. Lamborghini a prezentat programul de personalizare a modelelor sale supersport, botezat “Ad Personam”. Oricare dintre cele trei game de modele Gallardo, Murcielaco şi Reventon pot fi personalizate după placul proprietarului.
Ferrari a decis însă să fie diferit. Nu a adus nici o ediţie specială şi nici un program de personalizare. A prezentat în schimb un Ferrari F430 Spider ce poate funcţiona cu BioFuel. Ei bine, da, pînă şi Ferrari a cedat presiunilor ecologiste. F430 este primul model care poate fi alimentat cu biocombustibil E85 (85% etanol, 15% benzină). Italienii susţin că el poate fi produs în serie şi că reduce consumul de carburant cu 5 procente, în timp ce puterea este îmbunătăţită cu 2%, ajungînd la 500 CP. Rămîne de văzut cînd va introduce Ferrari în producţia de serie un model care poate fi alimentat cu E85.