Detalii șocante despre viitoarea Dacia Duster. Ce se întâmplă cu SUV-ul românesc?

Publicat: 25 11. 2020, 07:46
Actualizat: 25 11. 2020, 07:48

Dacia Duster privește cu invidie la frații mai mari, Logan și Sandero, care și-au primit deja noua generație, cea de-a treia. SUV-ul de la Mioveni va trece mai întâi printr-un facelift. Noua generație este așteptată abia în 2023. Ce se va întâmpla cu SUV-ul românesc?

GALERIE FOTO

Ca și noile Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway, și SUV-ul va primi platforma CMF-B. Miza este reducerea costurilor de producție pentru modelele din portofoliul Grupului Renault. Dar această platformă nu permite tracțiune integrală. Ar fi o veste teribilă pentru fanii modelului, pasionați de aventuri în off-road.

Nu există niciun model pe platforma CMF-B care să aibă sistem de tracțiune integrală. Dacia Logan și Sandero, Renault Clio și Captur și Nissan Juke pot fi comandate exclusiv cu tracțiune față.

Mai mult, Renault renunță treptat la motoarele diesel. Este o măsură pentru ca grupul auto să poată respecta normele de poluare tot mai scricte impuse la nivel european. Așa cum noile Logan, Sandero și Sandero Stepway au renunțat la acest tip de propulsie, și Duster o va face, mai devreme sau mai târziu. Așa că motorul 1.5 dCi are zilele numărate în gama SUV-ului românesc.

Dacia Duster facelift cu transmisie automată?

Până la noua generație însă, fanii Duster așteaptă versiunea facelift, programată să-și facă apariția anul viitor. Și aceasta va aduce o noutate majoră.

La această oră, nu există nicio versiune Dacia Duster cu transmisie automată. Fanii așteptau ca motorul de 1,33 litri, dezvoltat de Grupul Renault în parteneriat cu Daimler, să vină și în compania unei cutii automate. Același motor este cuplat la o transmisie automată de proveniență Getrag la Nissan Qashqai și la o transmisie automată EDC la Renault Kadjar și Captur.

În gama Duster III este așteptată să-și facă apariția cutia EDC, potrivit informației apărute pe un forum dedicat fanilor modelului, care citează un document intern al Grupului Renault, semnat de Direcția Comercială Renault din Franța. (vezi GALERIA FOTO).

Nu ar fi prima apariție a acesti cutii în gama Dacia. Motorul 1.5 dCi a putut fi comandat în compania acestei transmisii pentru o perioadă de un an, începând cu mai 2017.

“Profităm de acest facelift pentru Duster pentru a readuce transmisia EDC, un argument cheie pentru clienții SUV-urilor din segmentul compact”, se arată în document.

Același document susține că 2021 va fi un an inedit pentru Dacia. Printre obiectivele Grupului Renault se numără consolidarea poziției de lider în segmentele lor pentru Sandero și Sandero Stepway în Franța, lansarea pe piață a modelului electric Spring și optimizarea vânzărilor versiunilor ECO-G și diesel.