Deszăpezirea pe Transfăgărășan pare o muncă de Sisif în urma căderilor recente de zăpadă. Cu toate că celebra șosea montană ar fi trebuit deschisă circulației la 1 iulie, munții de zăpadă cresc, în loc să scadă. Stratul de zăpadă depășește chiar și 8 metri în unele locuri.
Drumul Național 7C, mai cunoscut tuturor sub denumirea de Transfăgărășan, ar trebui să se deschidă traficului la data de 1 iulie, conform programului oficial. În acest moment, acest lucru pare imposibil, în condițiile în care a nins din abundență în ultimele săptămâni. Drumarii continuă activitățile de deszăpezirea, dar munca lor pare una de Sisif.
„Cu toate că iarna pare că s-a instalat definitiv în zona alpină, continuăm eforturile pentru deszăpezirea Transfăgărășanului. Indiferent de condițiile meteo, intervenim cu excavatoare, încărcătoare frontale și freze pentru îndepărtarea stratului de zăpadă care pe alocuri depășește 7-8 metri”, spune Robert Elekes, purtătorul de cuvânt al Direcției Regionale de Drumuri Brașov.
Operațiunile de deszăpezire pe Transfăgărășan au demarat anul acesta înainte de jumătatea lunii mai. O lună mai târziu, ninge mai mult decât reușesc drumarii să disloce, iar stratul de zăpadă crește. La începerea operațiunii, angajații DRDP Brașov vorbeau de un strat de 6 metri dar, între timp, acesta a crescut la 8 metri, în ciuda eforturilor.
Transfăgărășanul leagă Transilvania de Muntenia, traversând Munții Făgăraș, pe o distanță de aproximativ 92 km. Porțiunea dintre Bâlea Lac (kilometrul 104, Piscu Negru – jud. Argeș) și Bâlea Cascadă (kilometrul 130,8, Bâlea Cascadă – jud. Sibiu), este închisă circa 8 luni pe an. Anul trecut, Transfăgărășanul a fost închis începând cu data de 20 octombrie. În mod tradițional, deschiderea Transfăgărășanului are loc pe data de 1 iulie a fiecărui an, dar asta depinde în principal și de condițiile meteo. În acest moment, există mai multă zăpadă pe creste decât era anul trecut în luna aprilie.