Criza auto înseamnă vânzări mai mici, deci profituri mai mici. Acest lucru ar trebui să-i facă pe constructorii auto să-şi eficientizeze costurile şi, mai ales, eforturile de promovare.
Totuşi, conform publicaţiei germane Automobilwoche, suma totală a bugetelor de publicitate ale constructorilor auto care activează în Germania s-a ridicat la 2,34 miliarde de euro, fiind cu 7,9% mai mare decât în 2011.
Cel mai mult a cheltuit pe publicitate concernul Volkswagen (245 milioane euro), doar lansarea noului VW Golf 7 costându-i pe germani circa 40,2 milioane de euro, din care31,3 milioane de euro au fost cheltuiţi doar în ultimul trimestru din 2012!
Pe locul doi urmează Daimler (157 milioane euro), care a cheltuit cu 100 de milioane de euro mai puţin, deşi a fost mai activ. Următoarele locuri sunt ocupate de Renault (136,6 milioane euro), Opel (126,4 milioane euro) şi Ford (100,2 milioane euro).
Raportat la suporturile media, cea mai mare sumă a fost investită în reclamele de TV (839,7 milioane de euro, în creştere cu 9,8% faţă de 2011). În schimb, creşterea procentuală cea mai importantă se înregistrează în online: 34,4%, ceea ce corespunde unei sume totale de 311,5 milioane de euro.
Reclamele în revistă şi ziare au necesitat aproape 500 de milioane de euro, cam la fel ca în 2011, în condiţiile în care numărul de cititori a scăzut cu aproape 6%. În reclamele la radio au fos băgaţi 291,3 milioane de euro, şi aici înregistrându-se o creştere de 11,9% faţă de 2011.
Cu toate acestea, vânzările de maşini noi în Germania sunt într-un declin permanent, după cum o arată statisticile la nivel european. Rămâne de văzut cât de mult vor fi ajustate bugetele de publicitate în 2013, analiştii aşteptându-se la tăieri drastice în acest domeniu.