Debut european pentru Mazda Takeri, la Geneva 2012
Salonul Auto Tokyo 2011 a fost prilejul ideal pentru debutul pentru conceptul Mazda Takeri. Totuşi, maşina japonezilor este mai mult decât un show-car dotat cu tehnologie de ultimă oră şi desenat astfel încât să atragă toate privirile.
Takeri prefigurează viitoarea generaţie a Madei 6, ceea ce impune „deplasarea” sa la Salonul Auto Geneva 2012, care marchează un pas în plus făcut până la versiunea de serie.
Prevăzută să apară pe piaţă în 2013, noua berlină de clasă medie a niponilor va urma limbajul de design KODO, tradus prin „sufletul mişcării”, temă introdusă deja în gama maşinilor de serie Mazda, prin SUV-ul CX-5.
Takeri se încadrează perfect la statutul de pretendend al locului ocupat acum de Mazda 6, datorită lungimii de 4,85 m şi a folosirii tehnologiei inovatoare SkyActiv.
Conceptul foloseşte propulsorul SkyActiv-D 2,2 turbo diesel, ce beneficiază de sistemul I-stop şi de transmisia automată SkyActiv-Drive cu şase rapoarte. În plus, noul Takeri este echipat cu tehnologia i-ELOOP, care constă într-un sistem de recuperare a energiei de frânare.
Acesta transformă energia cinetică în electricitate, în timpul decelerărilor şi frânărilor, transferând-o către aparatura de bord a maşinii, fapt ce se răsfrânge într-un consum de combustibil scăzut cu 10 procente.