Mazda continuă ofensiva în segmentul premium și compania niponă pregătește lansarea pentru piața europeană a noului SUV cu șapte locuri CX-80.
Primul pas a fost făcut cu modelul CX-60 și cei de la Mazda au intrat în forță pe piață cu un SUV echipat cu un propulsor diesel de 3,3 litri.
Pe parcursul timpului cei de la Mazda nu s-au arătat interesați de electrificare și în contextul unei industrii în schimbare lucrurile păreau să stagneze.
Dar totul a fost schimbat prin lansarea modelului CX-60 și planurile companiei nipone s-au dovedit mult mai ambițioase: atacarea segmentului premium.
Mazda CX-60 a fost primul model disponibil pentru Europa cu un sistem de propulsie plug-in hybrid și noul model CX-80 va fi în practică versiunea cu șapte locuri a acestui SUV.
Mazda CX-60 PHEV are un grup propulsor compus dintr-un un motor de 2.5 litri, cu patru cilindri, pe benzină cu injecție directă și un motor electric de 129 kW. Acest sistem de propulsie oferă o putere totală de 327 CP/241 kW și un cuplu de 500 Nm, ceea ce o face cea mai puternică mașină de serie produsă vreodată de Mazda.
Transmisia automată complet nouă cu opt trepte și o baterie de mare capacitate de 355 V și 17,8 kWh contribuie la obținerea unei autonomii în modul electric de aproximativ 63 de kilometri.
Pe de altă parte asistăm și la un moment inedit: când toți producătorii din industria auto încearcă să ofere motoare cu o cilindree cât mai mică Mazda oferă un propulsor diesel de 3,3 litri.
Mazda CX-60 (foto) este disponibilă în două variante de putere atunci când este echipată cu propulsorul diesel: 200 CP/tracțiune spate sau 254 CP/tracțiune integrală.
Viitorul model Mazda CX-80 va prelua motorizările disponibile deja pe CX-60 și noutățile vor fi regăsite la nivelul caroseriei prin introducerea unei versiuni ceva mai lungi capabile să ofere un spațiu adecvat pentru montarea celor șapte scaune.
Confirmarea acestui nou model a fost făcută de către Martijn ten Brinke, șeful Mazda Europa, pentru publicația Automotive News Europe și preluată de cei de la Motor1.
În cazul modelului CX-60 versiunea de 200 de Cp pornește în România de la un preț de 45.390 de euro cu echiparea Prime-line și ajunge până la 52.390 de euro pentru versiunea Takumi.
Versiunea de 254 CP are un preț minim de 50.590 de euro (Exclusiv line), care poate crește până la 55.990 de euro pentru nivelul de echipare Takumi.
Pentru că Mazda CX-80 va avea în primul rând o caroserie mai mare prețurile pentru versiunea de bază vor depăși cu siguranță prețul de bază pentru CX-60.