De unde „știe” pompa de combustibil de la benzinărie când s-a umplut rezervorul
Toți șoferii care au apucat să facă un plin în viața lor știu deja că pistolul pompei „sare” atunci când rezervorul este plin, oprind pomparea combustibilului. Dar de unde „știe” pompa de combustibil când s-a umplut rezervorul?
Pompele de combustibil reprezintă o prezență constantă în viața noastră, chiar dacă acest lucru va fi înlocuit în curând de așteptările la stațiile de încărcare ale mașinilor electrice. Prin urmare, am aflat deja, cei mai mulți, că pompele au un sistem de siguranță care previne împrăștierea carburantului pe asfalt atunci când rezervorul este plin.
Chiar dacă tehnologia actuală ar permite o comunicare rapidă cu mașină pentru a afla în orice moment nivelul de carburant din rezervor, pompele de combustibil încă folosesc un sistem simplu, dar eficient, care și-a dovedit robustețea timp de zeci de ani. Cel mai probabil, nimic nu se va schimba din acest punct de vedere până la dispariția ultimei pompe de combustibil.
De unde știe pompa de combustibil că s-a umplut rezervorul pentru a opri alimentarea
Pompele de combustibil se bazează pe un sistem simplu pentru a detecta umplerea rezervorului. Aerul din rezervor este aspirat de pistolul pompei printr-un canal, grație efectului Venturi. Dacă fluxul de aer este întrerupt chiar și pentru scurt timp, spre exemplu atunci când canalul din pistolul pompei este acoperit de benzină, vacuumul creat acționează mecanismul de protecție și pomparea combustibilului se întrerupe.
Dacă ați observat la benzinărie că pistolul pompei declanșează în mod repetat, împiedicând curgerea normală a combustibilului, chiar și atunci când rezervorul este gol, atunci e din cauză că ceva blochează micul canal din pistolul pompei. Cel mai probabil acel „ceva” este combustibilul care sare înapoi în timpul alimentării.
Este posibil ca, pur și simplu, racordul să fie prea îngust, sau obturat, iar presiunea pompei de combustibil să fie prea mare. În acest caz, debitul combustibilului livrat de pompă este mai mare decât debitul racordului rezervorului – o presiune mai mică a pompei de combustibil va reduce acest inconvenient. Pentru a obține acest lucru este suficient să apeși mai puțin pe pistolul pompei.
Din nefericire, producătorii pompelor de combustibil nu au găsit o metodă la fel de ingenioasă care să prevină pomparea benzinei în rezervoarele mașinilor diesel, mai ales că în acest caz consecințele pot fi costisitoare.