De la Dacia 1300 la BMW Seria 5 la 18 ani. O idee bună?
Mihnea are 18 ani și conduce o Dacia 1300, preistorică și rudimentară. Dar cum se simte când se urcă într-un BMW Seria 5 de ultimă generație? “E navă spațială pentru mine!”, spune puștiul.
Mihnea este uimit că, atunci când apasă butonul de pornire, îi coboară volanul. El conduce 530e cu propulsie plug-in hybrid. Motorul electric și motorul termic de 2.0 litri pe benzină cu patru cilindri și tehnologie BMW TwinPower Turbo, devoltă împreună 252 de cai putere și un cuplu de 420 Nm. Sistemul este cuplat la o transmisie automată Steptronic cu padele pe volan. Cu o baterie litiu-ion cu o capacitate de 12 kWh, BMW 530e poate rula cu emisii zero între 62 și 66 de kilometri.
BMW-ul testat are preț de pornire de peste 58.000 de euro. Dacia lui veche poate ajunge doar la Remat. “Îmi vine să dau cheile de la Dacia cuiva pe stradă!”, spune Mihnea amuzat.
Hoții au luat tot! Cum și-a găsit mașina un proprietar de BMW X6?
Întrebat ce senzație are la volan, puștiul răspunde: “Mi se pare că nici nu trebuie să faci școala de șoferi ca să conduci mașina asta! Tot patru roți și înainte merge, dar merge mai mult singură!” Mihnea este convins că Seria 5 nu este mașină de începător. Nici nu simte când ajunge la 100 km/h. De numai 6,1 secunde are nevoie mașina pentru a ajunge la această viteză. Cu Dacia lui a mers cu cel mult 70 km/h și a simțit că se dezintegrează. 530e atinge o viteză maximă de 235 km/h. Mihnea îi sfătuiește pe începători să-și cumpere totuși o Dacia.
“Trebuie să fii bărbat adevărat să conduci o Dacia veche”, se bate Mihnea cu pumnul în piept. Mașina l-a lăsat în drum de câteva ori. Dar de fiecare dată, a făcut rost de piesa necesară de la Dezmembrări, a înlocuit piesa defectă și a plecat mai departe.