De ce se moare, de fapt, pe DN2 (E85). Titi Aur: Nu șoferii sunt adevărații vinovați

Autor: Radu Țuțulan 05 aug. 2024 Știri auto

Încă o tragedie s-a produs pe Drumul Național 2, unde doi tineri proaspăt căsătoriți au murit în urma unui accident. Dar, Titi Aur explică de ce adevărații vinovați pentru producerea acestor nenorociri nu sunt șoferii și de ce se moare, de fapt, pe DN2.

Doi tineri, proaspăt căsătoriți, au murit sâmbătă într-un tragic accident rutier produs pe DN2.

Mașina acestora s-a izbit de o camionetă care circula, regulamentar pe contrasens. Tragedia a fost surprinsă de o cameră de bord amplasată pe o altă mașină.

Clipul a fost, ulterior, postat pe Facebook.

Din punct de vedere legal, cel mai probabil se va stabili că vinovat se face tânărul care și-a pierdut viața, alături de soția sa. Bărbatul conducea cu viteză și a încercat să facă o depășire prin dreapta. Dar, a pierdut controlul mașinii, a pătruns pe contrasens și a fost izbit în lateral de o autoutilitară care circula regulamentar.

Însă, expertul în conducere defensivă, Titi Aur, spune că nu tânărul este adevăratul vinovat de producerea accidentului.

Titi Aur: Nu șoferii sunt adevărații vinovați

Drumul Național 2 este considerată una dintre cele mai periculoase șosele din România. Mii de accidente au loc în fiecare an pe DN2 și sute de oameni își pierd viața pe acest „drum al morții”.

Nu drumurile sunt periculoase, ci șoferii. Dar nu pentru că trăim într-o țară de dezaxați, ci pentru că nimeni nu îi învață cum să conducă o mașină. Statistica arată că mai puțin de 10% din accidente sunt produse de șoferi teribiliști. Restul, peste 90%, sunt oameni normali, care fac greșeli”, spune Titi Aur.

Iar vina pentru producerea acestor greșeli aparține, în mod direct, întregului sistem de educare și pregătire a conducătorilor auto. Precum și instituțiilor care ar trebui să intervină pentru a preveni producerea accidentelor rutiere.

Nu șoferii sunt adevărații vinovați pentru producerea acestor nenorociri, ci sistemul din România. Asta înseamnă sistemul de pregătire a șoferilor, sistemul de coerciție, dar mai ales sistemul de prevenire a accidentelor. Nimeni nu îi pregătește, cu adevărat pe șoferi să conducă o mașină, ci doar îi învață să pornească motorul și să meargă cu 30 km/h. Dacă mai și oprește la STOP, gata, polițistul e impresionat și îi dă carnetul”, explică Titi Aur.

Așa se ajunge la producerea unor tragedii precum aceasta, de pe DN2. Fiindcă majoritatea conducătorilor auto nu au nici măcar noțiunile de bază în ceea ce privește identificarea și evitarea unei situații periculoase.

Șoferii nu știu să evite situațiile periculoase

De multe ori, șoferii circulă cu viteză prea mare. Sau nu sunt atenți la pietoni ori la bicicliști și nu anticipează o situație periculoasă.

Acest tânăr, poate se grăbea, poate avea o urgență, nu știm. Dar, ce e clar e că a făcut o manevră nu doar ilegală, ci și foarte periculoasă. Pe care, mai mult ca sigur, nu ar fi încercat-o dacă în timpul școlii auto ar fi făcut cursuri de conducere defensivă. Fiindcă asta e marea problemă, nimeni nu te învață să devii șofer, cu adevărat, la școala de șoferi. Nimeni nu te învață să eviți un accident sau să reacționezi într-o situație periculoasă. Astăzi, acești doi tineri poate că ar fi fost în viață dacă, la momentul potrivit, el ar fi urmat cursuri de conducere defensivă”, a completat Titi Aur.

Titi Aur spune că aceste cursuri și-au demonstrat eficiența în urmă cu foarte mulți ani.

O companie a constatat că aproximativ jumătate dintre șoferi erau implicați în accidente rutiere. Așa că a decis să-i trimită pe toți la cursuri de conducere defensivă. Ulterior, numărul accidentelor a scăzut cu 90%. Practic, șoferii au învățat să identifice și să evite situațiile periculoase”, a explicat Titi Aur.

De ce se moare, de fapt, pe DN2 (E85) și pe alte drumuri din România

Pe DN 2 și pe alte drumuri din România se moare, de fapt, din cauza funcționarilor publici din Ministerul Transporturilor.

De exemplu, Consiliul Interministerial pentru Siguranță Rutieră are obligația de a concepe strategii și a implementa programe care să reducă numărul de accidente rutiere. Dar nu doar că nu face nimic, ci chiar se opune oricărei inițiative în acest sens. Efectiv, este un organism nefuncțional. În timp ce românii mor cu miile pe șoselele din România, acești funcționari publici mută hârtii de la un birou la altul”, consideră Titi Aur.

Titi Aur spune că, practic, nu există niciun program real de prevenire a producerii de accidente rutiere. Astfel, nu există decât coerciție, adică sancționare a șoferilor care au încălcat legea.

Majoritatea accidentelor rutiere se produc din două cauze majore: lipsa de educație și lipsa infrastructurii. Dacă din școala generală, copiii ar fi învățați noțiunile elementare de siguranță rutieră, probabil că jumătate din accidente ar fi evitate. Apoi, dacă șoferii ar face lecții de conducere defensivă, multe alte accidente ar fi prevenite. Iar dacă la toate astea s-ar adăuga drumuri mai bune, bariere de separarea a sensurilor de mers și sisteme de depistare și sancționare a șoferilor periculoși, am ajunge la evitarea a 90% din nenorocirile care se produc astăzi”, a mai spus Titi Aur.

Câte accidente s-au produs în România în 2024

În perioada 1 ianuarie – 4 iulie 2024, în România s-au produs aproape 2.000 de accidente grave, arată o statistică a Poliției, publicată de hotnews.ro.

În total, 685 de oameni și-au pierdut viața și peste 1.500 au fost răniți grav.

Principalele cauze de producere a accidentelor au fost:

  • indisciplina pietonilor – 353 de accidente (209 răniți grav, 150 decedați)
  • viteza – 324 accidente (272 răniți grav, 121 decedați)
  • indisciplina bicicliștilor – 202 accidente (164 răniți grav, 39 decedați).

În prima jumătate a anului, peste 6.000 de permise au fost reținute pentru conducere sub influența alcoolului. Alte 2.059 de permise au fost suspendate pentru conducere sub influența substanțelor psihoactive.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Stiri de Buzau


Radu Țuțulan
Radu Țuțulan
Radu Țuțulan este licențiat în Științe Politice, fiind absolvent al Școlii Naționale de Științe Politice și Administrative (SNSPA). Primii pași în jurnalism i-a făcut în 2005, când încă nu terminase liceul. S-a angajat întâi la o micuță redacție de știri tv din București, au ... citește mai mult

Comentarii
Inchide