De ce nu e bine să ai un supercar fără acoperiș

Publicat: 21 04. 2020, 18:13
Actualizat: 21 04. 2020, 18:13

Această întâmplare din Japonia, care are în prim-plan un prototip al lui McLaren Elva, ilustrează perfect de ce nu e bine să ai un supercar fără acoperiș. Mai ales atunci când plouă.

Intră în Galeria FOTO

Când McLaren a anunțat anul trecut lansarea modelului Elva, un speedster fără acoperiș și fără geamuri laterale, ne-a informat că protecția pasagerilor este asigurată de fluxul de aer. Sistemul se numește Active Air Management și canalizează aerul pe sub capotă și apoi pe deasupra cockpitului pentru a crea „o bulă de relativ calm” în jurul ocupanților.

Citește și…

Interesant, dar ce a uitat McLaren să explice este cum vor fi protejați pasagerii și interiorul mașinii atunci când aceasta nu se poate deplasa pentru a crea bula de protecție. O scăpare care ar trebui să-i facă circumspecți pe viitorii proprietari, care au plătit circa 1,5 milioane de euro pentru a avea spectaculosul supercar în garajul propriu.

Prevăzut inițial cu o producție de 399 de unități, McLaren Elva a devenit între timp mult mai exclusivist, după ce producătorul britanic a anunțat că numai 249 de unități vor fi produse până la urmă. Cerere mică?

Imaginile surprinse în Tokyo arată câțiva bărbați cu fețe îngrijorate, care se grăbesc să pună supercarul la adăpost de ploaia care cade în valuri. Din fericire, exemplarul din imagini nu a fost cumpărat de nimeni, fiind vorba de un showcar realizat din lemn. Prin urmare, nu are componente mecanice sau alte elemente care ar putea fi afectate de apă.

Citește și…

Chiar și așa, întâmplarea reprezintă o atenționare pentru cei potențiali 249 de proprietari ai viitorului supercar fără acoperiș. Oricât de exclusivistă ar fi mașina, nu valorează mare lucru dacă domnișoara din dreapta va coborî din ea udă până la piele. Nimeni nu va putea uita sau ierta așa ceva.

sursa: Motor1.com