De ce noile Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway NU vor lua cinci stele la testele Euro NCAP?
Noile Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway nu vor lua cinci stele la testele de impact desfășurate de Euro NCAP. O spune chiar un reprezentant al Grupului Renault.
Veste proastă pentru cei care sperau că noile modele Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway vor lua cinci stele la testele de siguranță realizate de Euro NCAP. Deși par la ani lumină distanță de generațiile anterioare, noile modele nu vor fi considerate suficient de sigure de autoritatea în domeniul siguranței. Motivul este simplu.
“Clienților noștri nu le pasă prea mult de Euro NCAP. Nu am vrut să intrăm în cursa pentru stele”, a explicat Michel Benoussan, directorul de program pentru noile generații Logan, Sandero, Stepway. Cele trei nu vor lua cinci stele, a explicat acesta pentru TopGear, pentru că nu sunt echipate cu funcții de asistență la condus bazate pe o cameră video.
Noile Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway nu vor lua cinci stele, dar vor fi foarte sigure
Acesta subliniază faptul că platforma pe care sunt construite cele trei este una extrem de rezistentă și de sigură, care permite și o reducere a masei. Benoussan a făcut parte din echipa de dezvoltare a platformei CMF-B, care stă la baza modelelor Renault Clio, Captur, Nissan Juke și acum, la baza noilor modele de la Dacia.
“Este optimizată și este mult superioară celei folosite de generația anterioară. Am luat în calcul noile protocoale pentru coliziuni”, explică Benoussan.
Noile modele vor veni, chiar în versiune de bază, cu șase airbag-uri și cu frânare automată de urgență. Își face apariția la bord și un sistem de apel de urgență, în caz de accident. “Vom oferi în continuare o versiune de bază cu un preț de bază. Va avea bare negre din plastic. Dar tot va fi o versiune sigură!”
“La acest lucru suntem buni noi, cei de la Dacia. Avem abilitatea de a genera soluții care oferă cel mai bun raport calitate-preț”, explică într-o declarație dată cu ocazia prezentării noilor modele cu logo Dacia, specialistul Grupului Renault.
Astfel, Dacia așteaptă ca tehnologiile să ajungă la costuri mici pentru a putea fi implementate în modelele sale. Grupul auto reușește să mențină astfel mașinile în aceeași categorie de preț ca până acum. De exemplu, versiunea entry-level nu va veni cu un ecran care să redea sistemul mașinii. Dar viitorul posesor de Dacia își va putea transforma telefonul mobil într-un ecran, prin intermediul căruia va putea controla diverse funcții ale mașinii.
Cei care doresc mai mult, vor putea bifa opțiuni de top. Pe listă se regăsesc ecranul tactil de 8 inci, acoperișul panoramic, acces și pornire fără cheie sau transmisia automată CVT.