Sunt unii oameni care stau şi-şi pun întrebări. Sunt şi ei buni la ceva. Dezleagă nişte enigme şi ne dau nişte răspunsuri la întrebări pentru care noi (ceilalţi) nu avem timp şi răbdare. Şi la cât de mult râdem de ei că nu au ce face, uite cum ne dau câte una după ceafă cu o descoperire cât China. De ce are Porsche contactul pe stânga? Ca să fie specială? Nu! Că aşa a fost să fie şi păstrează tradiţia? Foarte greşit, nu are nicio treabă, eşti departe de răspuns, sună un prieten.
Răspunsul vi-l dăm noi, pescuit undeva la lene nocturnă dintr-o pagină obscură. Ni s-a părut atât de bun încât am zis că trebuie să-l facem un pic “mai” public. Am şi verificat dacă nu e legendă, dar atât timp cât are logică 100%, nu ştim de ce ne-am mai reconfirmat. Dar e pe bune.
Porsche are contactul pe stânga încă din vremea în care era o maşină numai pentru curse. De ce? Pentru că porneai maşina cu mâna stângă şi băgai în viteză cu mâna dreapta. Astfel, câştigai – conform calculelor din acea vreme – jumătate de secundă. Altfel, pierdeai pe drum acea jumătate de secundă până coborai mâna de pe cheie în contact, pe schimbător.
P.S. Şi noi ne-am întrebat de ce nu porneau cu maşina băgată în viteză de pe loc. Probabil raţiuni mecanice care ne depăşesc din 1930 până azi.