De ce au nevoie unele mașini de două țevi de evacuare
Vedem adesea pe stradă mașini care dispun de două guri de evacuare în partea din spate, chiar dacă nu e vorba de mașini sport, cu sute de cai putere. De ce au nevoie aceste mașini de două țevi de evacuare, totuși?
Constructorii auto merg în două direcții cu gurile de evacuare ale mașinilor moderne. Unii dintre ei consideră țevile ca pe un accesoriu dizgrațios, rușinos chiar, care trebuie ascuns sub spoilerul spate. Alții, dimpotrivă, le consideră sexy și cresc artificial numărul acestora – două grupuri de câte două nu este ceva neobișnuit astăzi.
Adevărul este că o mașină de stradă nu are nevoie de mai mult de o țeavă de evacuare pentru a direcționa gazele arse spre partea din spate a mașinii. O dovedesc milioanele de mașini cu o astfel de configurație, de la cele mai modeste, la modele brutale, cu sute de cai putere. Atunci care este adevăratul motiv pentru care producătorii auto montează mai multe țevi de evacuare?
Adevăratul motiv pentru care unele mașini au nevoie de două țevi de evacuare
Modelele sportive dotate cu motoare în V, cu două bancuri de cilindri, au o justificare pentru cele două guri de evacuare. Inginerii pot să configureze două galerii de evacuare complet separate pentru fiecare banc de cilindri, pentru a reduce interferența. Cu toate acestea, în foarte puține cazuri aleg să facă acest lucru. Cele mai multe modele cu două țevi de evacuare au o singură galerie de evacuare, iar distribuția gazelor spre cele două guri de evacuare se face în toba finală.
Ideea celor două țevi de evacuare este folosită în continuare de constructorii auto pentru a sugera sportivitatea unui model, sau pur și simplu de designeri pentru un look mai agresiv. Este motivul pentru care multe modele de volum au guri de evacuare false – adevărata țeavă de eșapament este de fapt ascunsă sub spoiler. Iar în cazul în care aceasta ajunge la exterior, o face doar pe una dintre părți, cea de a doua gură de evacuare fiind falsă.
Din fericire, această modă își trăiește, cu siguranță, ultimele clipe. Indiferent de câte țevi de evacuare cred designerii sau inginerii că are nevoie o mașină, acestea sunt ridicole pe o mașină electrică. Recent lansatul Audi e-tron GT dovedește cu prisosință faptul că o mașină sport nu are nevoie de țevi de evacuare pentru a te lăsa cu gura căscată.